Les Misérables

Regissör:Tom Hooper
Utgivningsår:2012

Om Les Misérables:

Ex-fången Jean Valjean är jagad sedan årtionden av den hänsynslösa polismannen Javert efter att han en gång brutit mot sin villkorliga frigivning. När Valjean går med på att ta hand om fabriksarbetaren Fantines unga dotter, Cosette, förändras deras liv för alltid.

Titel: Fantomen på Operan
Titel: Samhällets olycksbarn
Regissör: Jean-Paul Le Chanois
År: 1958
Samhällets olycksbarn

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Sacha Baron Cohen, Helena Bonham Carter, Eddie Redmayne, Aaron Tveit, Samantha Barks, Daniel Huttlestone, Colm Wilkinson, Stephen Tate, Isabelle Allen, Natalya Angel Wallace

William Nicholson

Drama, Romantik, Musikal

Storbritannien

Recension Les Misérables

- rikirock sätter betyg 4 och skriver:
Tom Hooper (regissören till "The King's Speech") har tagit en av världens kändaste musikaler till den vita duken. Han gör det med en glöd som verkligen syns i filmen och som jag (som publik) känner av. Den har sorg, den har glöd, den har passion, den har kärlek, ja i stort sätt allt du vill ha i en film och som musikal så kommer du inte bli besviken. Denna film är en musikal med stort M, så många låtar...

Recension av Les Misérables - Läs hela!

Diskussioner om Les Misérables  (1 diskussioner)
Kommentarer om Les Misérables (247 st)
kryttan (Anmäl)   09:24 29/3
Mycket bra skådespel, medioker sång, men håller sig över sträcket. som helhet bra och känslosam på sina ställen.
92axha10 (Anmäl)   24/10 2017
Jag gillade den. Trodde inte jag skulle göra det. Första gången jag ser en version av den här musikalen.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Henkoo (Anmäl)   24/9 2017
Crowe helt felplacerad här. Hathaway är bra men har för lite tid för en så lång film. Jag har svårt för denna sortens musikal, jag visste inte att det var en sån film faktiskt. Jag gillar ett par av sångerna men när det är sång-dialog så är det fruktansvärt.
Ghostface (Anmäl)   22/6 2017
Detta är ett exempel på att film och teater i samspel sällan blir lyckat. Sångnumren och därmed karaktärerna är svåra att ta på allvar, ofrivillig humor deluxe. Scenerierna är påkostade men känslan av teaterrekvisita går inte att skaka av sig. Russell Crowe klarade sig bäst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Les Misérables