Betyg idag: 1 080 Besökare idag: 6 980

Les Misérables

Regissör:Tom Hooper
Utgivningsår:2012

Om Les Misérables:

Ex-fången Jean Valjean är jagad sedan årtionden av den hänsynslösa polismannen Javert efter att han en gång brutit mot sin villkorliga frigivning. När Valjean går med på att ta hand om fabriksarbetaren Fantines unga dotter, Cosette, förändras deras liv för alltid.

Titel: Fantomen på Operan
Titel: Samhällets olycksbarn
Regissör: Jean-Paul Le Chanois
År: 1958
Samhällets olycksbarn

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Sacha Baron Cohen, Helena Bonham Carter, Eddie Redmayne, Aaron Tveit, Samantha Barks, Daniel Huttlestone, Colm Wilkinson, Stephen Tate, Isabelle Allen, Natalya Angel Wallace

William Nicholson

Drama, Romantik, Musikal

Storbritannien

Recension Les Misérables

- Newt sätter betyg 4 och skriver:
Till stora delar så är Les Misérables anno 2012 en underbar musikalfilm, där tårade ögon och gåshud aldrig är långt borta. Skådespelarinsatserna är rakt igenom lysande, även om Russel Crowe får kämpa en del med sången.

Recension av Les Misérables - Läs hela!

Diskussioner om Les Misérables  (1 diskussioner)
Kommentarer om Les Misérables (238 st)
Jamesa (Anmäl)   16:24 8/1
Första 3/4 var inte särskilt bra, avslutningen bättre. Att precis all dialog sköttes med sång var lite onödigt, särskilt när sångrösterna inte var spektakulära direkt. Rekommenderar Les Miserables med Depardieu.
KyLLo (Anmäl)   02:18 8/1
Jag önskar att det inte vore en musikal i det här fallet. Det var ensidigt och falskt här och var.
arietis (Anmäl)   00:07 8/1
Jag har sparat att se den här, kanske mest för att den har varit så himla hypad. Musikaler är oftast inte min grej, men det finns de som har varit riktigt bra. Det tycker jag inte att Les Miserables var. Moulin Rouge funkade för att låtarna var bra och skådisarna sjöng bra. I LM tyckte jag inte alls att musiken var bra, utom den där slingan som dök upp då och då under filmen. Mest lät det faktiskt illa för att musiken var dålig och alla skulle försöka sjunga höga toner hela tiden. Alla skådisar kan inte sjunga höga toner... Jag tänkte sätta en trea, men när jag betygsatte komedin "The Family" med en trea, var jag tvungen att inse att den här inte var värd lika högt betyg. Smaken är som baken. ;)
Roswall (Anmäl)   11/12 2016
För lång, men i övrigt tog den mig med storm. Grät många tårar. Första gången jag tog del av Hugos berättelse. Finns mycket evangelium i den.
Norpan0 (Anmäl)   3/11 2016
Gillar att de gett skådisarna tidstypiska tänder! Men alldeles för lång. Ingen känsla i Russel Crowes sång...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Les Misérables