Les Misérables

Regissör:Tom Hooper
Utgivningsår:2012

Om Les Misérables:

Ex-fången Jean Valjean är jagad sedan årtionden av den hänsynslösa polismannen Javert efter att han en gång brutit mot sin villkorliga frigivning. När Valjean går med på att ta hand om fabriksarbetaren Fantines unga dotter, Cosette, förändras deras liv för alltid.

Titel: Fantomen på Operan
Titel: Samhällets olycksbarn
Regissör: Jean-Paul Le Chanois
År: 1958
Samhällets olycksbarn

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Sacha Baron Cohen, Helena Bonham Carter, Eddie Redmayne, Aaron Tveit, Samantha Barks, Daniel Huttlestone, Colm Wilkinson, Stephen Tate, Isabelle Allen, Natalya Angel Wallace

William Nicholson

Drama, Romantik, Musikal

Storbritannien

Recension Les Misérables

- rikirock sätter betyg 4 och skriver:
Tom Hooper (regissören till "The King's Speech") har tagit en av världens kändaste musikaler till den vita duken. Han gör det med en glöd som verkligen syns i filmen och som jag (som publik) känner av. Den har sorg, den har glöd, den har passion, den har kärlek, ja i stort sätt allt du vill ha i en film och som musikal så kommer du inte bli besviken. Denna film är en musikal med stort M, så många låtar...

Recension av Les Misérables - Läs hela!

Diskussioner om Les Misérables  (1 diskussioner)
Kommentarer om Les Misérables (241 st)
idaho1981 (Anmäl)   11:49 30/3
Hade hoppats på mycket mer då musikalen är ritkigt bra live. Men här har man satsat på kändisar istället för bra sångare. Det medför att de stora körnumren oftast är ritkigt snygga (för där har vi sångare med) medan solo/duetter mm sänker det hela väldigt mycket. Hathaway klarar det bra, även om det blir lite väl melodramatiskt för mig, detsamma gäller Redmayne. Bäst av de större rollerna tycker jag är Barks som Ephonine. Vad Crowe och Cohen gör här har jag ingen aning om, och inte ens en av mina favoriter Bonham Carter får till det tyvärr, ändå gången jag inte gillar hennes skådespel hittills. Sen är ju filmen snygg, det är det inget snack om och vissa snyftstunder finns, men man bryr sig mer om karaktärerna runt om än de lite tråkiga och rättfärdiga huvudkaraktärerna.
hardcore (Anmäl)   17:22 13/2
Gillar musikaler ibland när jag är på rätt humör och det var jag 5 år efter filmen släpptes och därmed kan ge den ett rättvist betyg. Jag tycker att det var bra att den gjordes på det här sättet. Många klagar på russel crowe men jag tycker han sjöng hel ok.
Don Jonas (Anmäl)   09:52 13/2
Berättelsen är säkert bra men att precis all dialog sköttes med (dålig) såg var katastrof och filmen på tok för lång. Varför sjunger de på engelska i Frankrike?
Jamesa (Anmäl)   16:24 8/1
Första 3/4 var inte särskilt bra, avslutningen bättre. Att precis all dialog sköttes med sång var lite onödigt, särskilt när sångrösterna inte var spektakulära direkt. Rekommenderar Les Miserables med Depardieu.
KyLLo (Anmäl)   02:18 8/1
Jag önskar att det inte vore en musikal i det här fallet. Det var ensidigt och falskt här och var.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Les Misérables