Betyg idag: 1 896 Besökare idag: 6 023

Les Misérables

Regissör:Tom Hooper
Utgivningsår:2012

Om Les Misérables:

Ex-fången Jean Valjean är jagad sedan årtionden av den hänsynslösa polismannen Javert efter att han en gång brutit mot sin villkorliga frigivning. När Valjean går med på att ta hand om fabriksarbetaren Fantines unga dotter, Cosette, förändras deras liv för alltid.

Titel: Fantomen på Operan
Titel: Samhällets olycksbarn
Regissör: Jean-Paul Le Chanois
År: 1958
Samhällets olycksbarn

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Sacha Baron Cohen, Helena Bonham Carter, Eddie Redmayne, Aaron Tveit, Samantha Barks, Daniel Huttlestone, Colm Wilkinson, Stephen Tate, Isabelle Allen, Natalya Angel Wallace

William Nicholson

Drama, Romantik, Musikal

Storbritannien

Recension Les Misérables

- Newt sätter betyg 4 och skriver:
Till stora delar så är Les Misérables anno 2012 en underbar musikalfilm, där tårade ögon och gåshud aldrig är långt borta. Skådespelarinsatserna är rakt igenom lysande, även om Russel Crowe får kämpa en del med sången.

Recension av Les Misérables - Läs hela!

Diskussioner om Les Misérables  (1 diskussioner)
Kommentarer om Les Misérables (246 st)
92axha10 (Anmäl)   17:00 24/10
Jag gillade den. Trodde inte jag skulle göra det. Första gången jag ser en version av den här musikalen.
Filmfantast86 (Anmäl)   21:05 23/10
Henkoo (Anmäl)   11:07 24/9
Crowe helt felplacerad här. Hathaway är bra men har för lite tid för en så lång film. Jag har svårt för denna sortens musikal, jag visste inte att det var en sån film faktiskt. Jag gillar ett par av sångerna men när det är sång-dialog så är det fruktansvärt.
Ghostface (Anmäl)   22:14 22/6
Detta är ett exempel på att film och teater i samspel sällan blir lyckat. Sångnumren och därmed karaktärerna är svåra att ta på allvar, ofrivillig humor deluxe. Scenerierna är påkostade men känslan av teaterrekvisita går inte att skaka av sig. Russell Crowe klarade sig bäst.
Kayuzuzu (Anmäl)   12:20 20/4
Oj oj oj så fruktansvärt dålig. Jag älskar musikaler men den här var sååå dålig. Jag vet inte var jag ska börja. Manuset var cheesy, regin var värdelös, jag brydde mig inte om någon av karaktärerna och det värsta av allt: sången gick inte att lida sig igenom. Jag bara längtade tills det var slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Les Misérables