Les Misérables

Regissör:Tom Hooper
Utgivningsår:2012

Om Les Misérables:

Ex-fången Jean Valjean är jagad sedan årtionden av den hänsynslösa polismannen Javert efter att han en gång brutit mot sin villkorliga frigivning. När Valjean går med på att ta hand om fabriksarbetaren Fantines unga dotter, Cosette, förändras deras liv för alltid.

Titel: Fantomen på Operan
Originaltitel: Les Miserables
Regissör: Glenn Jordan
År: 1978
Samhällets olycksbarn

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Sacha Baron Cohen, Helena Bonham Carter, Eddie Redmayne, Aaron Tveit, Samantha Barks, Daniel Huttlestone, Colm Wilkinson, Stephen Tate, Isabelle Allen, Natalya Angel Wallace

William Nicholson

Drama, Romantik, Musikal

Storbritannien

Recension Les Misérables

- mazquara sätter betyg 4 och skriver:
Victor Hugos roman har filmatiserats ett flertal gånger, mest känd är kanske Bille Augusts europudding-version från 1998 med bland annat Liam Neeson och Geoffrey Rush i rollerna. Detta är dock första gången som Claude-Michel Schönberg och Alain Boubils musikalversion blir film, i regi av Tom Hooper. Berättelsen utspelar sig i 1800-talets Frankrike och följer Jean Valjean (Hugh Jackman), som efter...

Recension av Les Misérables - Läs hela!

Diskussioner om Les Misérables  (1 diskussioner)
Kommentarer om Les Misérables (249 st)
hsimpson (Anmäl)   20:31 2/6
Nejdå, musikaler är riktigt trevliga. I vanliga fall. Här blir det dock platt fall. Berättelsen kanske har sina hål att börja med, men Hooper borde arbeta mer med gestaltningen. Inte så lyckat när man som publik inte hejar på "hjältarna". Filmen är PÅ TOK för lång. Sångerna är monotona, och de flesta av dem är riktigt dåliga. Och så får SBC och HBC agera comic relief på ett sätt som får mig att förlåta Jar-Jar Binks allting. Dessutom blir jag fruktansvärt provocerad av att det tydligen räcker med att klippa håret och sjunga en sång för att få en Oscar. Det var bättre förr. Nu tror jag att jag har gnällt färdigt.
Asmorod (Anmäl)   20:53 2/5
Fy fan, vad musikaler är skit.
kryttan (Anmäl)   29/3 2018
Mycket bra skådespel, medioker sång, men håller sig över sträcket. som helhet bra och känslosam på sina ställen.
92axha10 (Anmäl)   24/10 2017
Jag gillade den. Trodde inte jag skulle göra det. Första gången jag ser en version av den här musikalen.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Les Misérables