Let Me In

Originaltitel: Let Me In
Regissör:Matt Reeves
Utgivningsår:2010

Om Let Me In:

En ung pojke blir kär i en märklig flicka. Hon är vanvårdad och mager men ändå så vacker. Hon ger honom styrkan att slå tillbaks, men hon är inte som andra - hon tål inte solen, hon äter inte mat och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Hon måste dricka människors blod för att leva. Hon är vampyr.

Titel: Låt den rätte komma in
Originaltitel: Låt den rätte komma in
Regissör: Tomas Alfredson
Regissör: Antoine Fuqua
År: 2009
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Brooklyn's Finest

Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Richard Jenkins, Cara Buono, Elias Koteas, Sasha Barrese, Dylan Kenin, Chris Browning, Ritchie Coster, Dylan Minnette, Jimmy 'Jax' Pinchak, Nicolai Dorian, Brett DelBuono

Matt Reeves

Drama, Skräck, Fantasy, Mysterium

Storbritannien, USA

Recension Let Me In

- Andy_B sätter betyg 2 och skriver:
En rätt bra bit tillbaks i tiden läste eller hörde jag att ”Let me in” skulle vara väldigt olik ”Låt den rätte komma in”. Den källan var inte mycket till källa. Eller så var det ett trick för att få de som sett den svenska filmen att vilja se USA-remaken också. Denna remake är nämligen väldigt lik originalet, jag är särskilt imponerad över regissören Matt Reeves (Cloverfield) val av huvudrollsinnehavare...

Recension av Let Me In - Läs hela!

Kommentarer om Let Me In (227 st)
KyLLo (Anmäl)   25/9 2016
Anledningen till att den här nyinspelningen gjordes var förmodligen att amerikanerna blev imponerade av den svenska originalfilmen, som för övrigt är en av Sveriges absolut bästa skräckfilmer genom tiderna globalt sett. Budgeten är fem gånger högre här. Om endast det var avgörande skulle den här vara fem gånger bättre. Foto och skådespelare är bra, men filmen är spretig och mycket ytligare än originalet. Trogen boken? Jag tror knappast det. Mobbning och vampyrfilmer förekommer nog nästan överallt i världen. Men originalet handlar inte enbart om vampyrer och mobbning. Det är så mycket mer med inramningen, djupet och detaljerna. Jag är ganska säker på att förlagan utspelar sig i den svenska förorten Blackeberg och att den här filmen utspelar sig i den amerikanska delstaten New Mexiko. Det går för det första inte att skapa ett Blackeberg i New Mexiko. Och även om det gått hade det inte varit särskilt trovärdigt. Manuset, känslan och detaljerna finns inte här. Det som gör berättelsen, som berör, väcker tankar, väcker nyfikenhet och lämnar avtryck. Detaljerna och mycket av det unika i den svenska filmen är bortskalat och kvar blir en spretig film som drunknar i Hollywood-träsket. Den får en trea på grund av foto och skådespelare. Som nyinspelning är den dock bedrövlig.
Stygga-Vargen (Anmäl)   31/7 2016
Bättre än svenska versionen för denna är ju åtminstone trogen boken. Kunde dock ha gjorts bättre. Chloë Grace Moretz gör väldigt bra ifrån sig.
Dutch (Anmäl)   26/4 2016
Hur mysig som helst! Och rälig!
foppa99 (Anmäl)   7/3 2016
nästan lika lyckad som originalet o WOW vilka skådespelare i huvudrollerna
Hogman (Anmäl)   1/1 2016
Fint samspel mellan huvudpersonerna, man blir berörd. Känner verkligen med den mobbade Owen. Vampyrscenerna känns sådär, lite väl "dålig trickfilm" över det. Tycker den är väl i klass med den svenska versionen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Let Me In
Se filmen