Leviathan

Originaltitel: Leviathan
Regissör:George P Cosmatos
Utgivningsår:1989

Om Leviathan:

Djuphavsgruvarbetare stöter på ett sovjetiskt vrak och bärgar dess farliga last till sin undervattenbas. Dock visar det sig att lasten var mycket farligare än vad de trott. Nu är hela besättningens liv i fara då något som fanns i lasten smyger runt i mörkret...

Titel: DeepStar Six
Regissör: James Cameron
År: 1989
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Avgrunden

Richard Crenna, Peter Weller, Ernie Hudson, Daniel Stern, Lisa Eilbacher, Meg Foster, Amanda Pays, Hector Elizondo, Michael Carmine

Jeb Stuart, David Webb Peoples

Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Italien
Diskussioner om Leviathan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Leviathan (54 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   14:19 20/5
Den var inte så dum alls! Men det hade varit kul att se mer av monstret, men det kanske blev så snabba bilder av den för att den såg rätt pajig ut. Annars bra skådespelare, bra närvaro, ganska spännande och underhållande hela tiden.
Andreas_ (Anmäl)   3/12 2017
Fruktansvärt kass idag, såg den så klart när jag var yngre och den var ny och tyckte då att den var helt okej, effekterna var dock bra för sin tid men idag är dom skrattretande, skådisarna är väl okej, några kända namn men ingen som direkt gör sitt livs roll här, en massa dåliga dialoger vilket man kanske får skylla på manusförfattaren och en regissör som verkligen blandade och gav, för efter denna katastrof så gjorde han den lysande western Tombstone. Kan väl säga att filmen är en korsning mellan Alien, The thing och The Abyss men är inte ens i närheten av någon av dessa filmer när det gäller kvalité, betyget blir en svag 1:a och mitt tips är att undvika denna för det är tid som du aldrig mer kommer få tillbaka.
Bumbi78 (Anmäl)   21/2 2016
En blandning av Alien och den då heta the Abyss. Inget att klaga på egentligen, vi har en stabil skara skådisar man känner igen, lite undervattensångest och ett gäng kladdiga effekter som får godkänt. Dock kändes klippningen konstig stundtals, speciellt i slutscenen - vad hände egentligen *L*
Almgren (Anmäl)   2/1 2016
Godkänd handling, snygga miljöer och en del bra props och effekter, som tyvärr hamnar helt i skuggan av det stundtals horribla skådespeleriet. I vissa scener kan jag inte fatta att regissören gått vidare utan att ta om replikerna. Minus också för det extremt fult filmade slutet. Amanda Pays no nonsense-karaktär och den rationella läkaren räddar filmen från en etta.
Captain Awesome (Anmäl)   7/11 2015
Det kom tydligen en drös med undervattensfilmer i slutet av 80-talet där kanske The Abyss är den bästa. Med en mild fobi för avgrunden och havet så har jag gett mig in på att se samtliga. Det här kan inte vara monsterskaparen Stan Winstons stoltaste ögonblick, det är rätt lamt. Halvkul ensemble av skådisar, ena halvan av Ensam Hemma-tjuvarna, en fjärdedel Ghost Buster-killar samt RoboCop som gräver silver på havets botten och arbetar för The Man. Fast The Man är en kvinna som är 80-talet personifierat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Leviathan