Liar, Liar

Originaltitel: Liar Liar
Regissör:Tom Shadyac
Utgivningsår:1997

Om Liar, Liar:

Advokaten Fletcher har en förmåga att tala sig ur de mest absurda situationer, och han har ständigt en trovärdig lögn på lager. Men när sonen Max blåser ut ljusen på sin födelsedag önskar han sig att hans pappa under en enda dag ska hålla sig helt till sanningen. Max önskan slår in - och Fletcher upplever den mest komplicerade dagen i sitt liv. Hela tiden hör han den brutala, oförvanskade sanningen komma över sina läppar - och innan dagen är slut håller han på att förlora både jobb och familj.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Brian Robbins
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
A Thousand Words

Jim Carrey, Maura Tierney, Justin Cooper, Jennifer Tilly, Amanda Donohoe, Swoosie Kurtz, Cary Elwes, Anne Haney, Mitch Ryan, Cheri Oteri, Krista Allen, Christopher Mayer, Eric Pierpoint, Randall 'Tex' Cobb, Jason Bernard

Stephen Mazur, Paul Guay

Komedi, Fantasy

Recension Liar, Liar

- anonym skriver:
En av Jim Carreys kanske sämre rollprestationer; men han är ändå bra. Filmen är en typisk Carrey-komedi där han spelar pappa till lille Max och advokat Fletcher. Eftersom han är en upptagen advokat består nästan hela hans liv på lögner. Han säger till Max att de ska hitta på roliga saker den dagen och den dagen, men det slutar alltid likadant - Fletcher kommer inte och Max får skjuts hem av sin mamma....

Recension av Liar, Liar - Läs hela!

Med i listor: Fantasy Top 50, Komedi Top 50
Diskussioner om Liar, Liar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Liar, Liar (560 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   02:03 7/4
Jag har sett den några gånger så jag vet vad jag får, om jag sett den för första gången nu hade den fått lägre betyg.
NoWireHangers (Anmäl)   17/7 2018
2005-03-17 skrev jag att filmen är rolig "men hade varit bättre utan allt gullegull". En del sånt är det men det stör mig inte lika mycket den här gången. Det blir aldrig översliskigt och det är ju far-son-relationen som ligger till grund för premissen, att advokaten Carrey måste tala sanning en hel dag. Det skapar en hel rad komiska situationer, vissa mer lyckade än andra, ofta fånigt och överdrivet men nästan alltid roligt och ofta "skratta högt-roligt". Höjer till en svag fyra.
yrkeschaufföre (Anmäl)   14/5 2018
Nu några år senare när jag sett Carrey agera i helt vanliga roller är det lite tragiskt å se honom grimaser sig igenom filmen. Trots detta är det en rolig film med många poänger och ett gulligt slut.
Rai (Anmäl)   15/2 2018
Lika usel som de flesta filmerna med Jim Carrey...
myslas (Anmäl)   12/11 2017
Överspelandet av Carrey är något jobbigt i början men premissen är så bra att så fort han inte kan ljuga så blir det väldigt roligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Liar, Liar