Betyg idag: 1 225 Besökare idag: 5 603

Originaltitel: Lidingöligan
Regissör:Maja Lindström
Utgivningsår:2009

Om Lidingöligan:

Det är någon gång kring 1980 och en vänsterfamilj ärver ett hus på Lidingö. Barnen i familjen gör sitt bästa för att passa in. Animerat i en stil någonstans mellan Kalles klätterträd och The Sims, med en Fredrik Reinfeldt-lookalike i en av birollerna!

Titel: Sanningen om Långt ner i halsen
Originaltitel: Inside Deep Throat
Regissör: Fenton Bailey, Randy Barbato
År: 2005
Sanningen om Långt ner i halsen
Titel: Pang i rutan
Mascots

Kortfilm

The Gangs of Lidingö

Sverige
Diskussioner om Lidingöligan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lidingöligan (17 st)
Hypostas (Anmäl)   13/3 2012
Älskar de små ondskefulla moderaterna som senare blev Lidingöligan.
Ernst Blofeld (Anmäl)   13/12 2009
Internationalen i slutet... Orka vara kommunist.
rockcat666 (Anmäl)   5/7 2009
jag och min sällskapsål gör proggljudet
shibari (Anmäl)   18/6 2009
Vad yrar alew om!? Klart man kan läsa in hur mycket som helst i den här filmen -- varför skulle man inte? Tamejfan den bästa animerade film jag sett sen "Karl-Bertil Jonssons julafton". Med tanke på att det här är en lågbudget produktion är animationerna riktigt grymma.
alew (Anmäl)   18/6 2009
Inte världens bästa animation, men har för mig att de var nybörjare och tidsbegränsade vilket är de absolut sämsta förutsättningarna. Man gör fel i att läsa in någon sensmoral i filmen, det är just det fåniga i att välja sida som den försöker påvisa. Frasen om att barnen var föräldrarnas "mini-ambassadörer" var riktigt träffande, jag är visserligen född 1990 men kan ändå tänka mig att det var ganska mer tydligt än vad det var idag. Med turkisk påbrå har jag själv befunnit mig i situationen som just mini-ambassadör, väldigt obekvämt när det man representerar känns så främmande för ens egen vardag. Åh, just det. När fru "Reinfeldt" duckar bakom muren och säger "pinsamt!" till sin make, riktigt jävla skoj!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lidingöligan