Betyg idag: 1 493 Besökare idag: 6 927

Originaltitel: Life
Regissör:Daniel Espinosa
Utgivningsår:2017

Om Life:

En grupp astronauter ombord på den internationella rymdstationen ISS hittar tecken på utomjordiskt liv från Mars, men problemen hopar sig när upptäckten visar sig vara långt farligare än de trott.

Titel: Alien
Regissör: Brian Helgeland
År: 2015
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Legend

Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hiroyuki Sanada, Ariyon Bakare, Olga Dychovitjnaja, Alexandre Nguyen, Hiu Woong-sin

Rhett Reese, Paul Wernick

Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Life  (0 diskussioner)
Kommentarer om Life (37 st)
ekback (Anmäl)   00:39 24/6
Bättre än väntat. Karaktärerna gör visserligen många dumheter som inte känns trovärdiga utifrån deras förutsättningar, men det var färre och lindrigare dumheter här än i exempelvis de nya Alien filmerna. Så i detta fallet valde jag att bortse från dumheterna och fokusera på det som var bra istället. Stämningen byggdes upp bra, filmen är snyggt gjord, fysiken under mikrogravitationen var trovärdig vilket bjöd oss på en hel del intressanta företeelser, karaktärerna gjorde åtminstone några rationella beslut ;) och slutligen så var livsformen intressant och häftig vilket skapade många häftiga och skrämmande scener. Bra underhållning i rymd-skräck genren. Svag 4:a.
Sture Stenhög (Anmäl)   21:34 15/6
Stabil rymdrulle. En Alien-kopia är det förstås, men det vore ju trist ifall man aldrig kunde göra en sådan här film igen bara för att Alien redan existerar. Händelseförloppet eskalerar på ett bra sätt, och det faktum att den utspelar sig på ISS ger den en viss verklighetsförankring. Man har också lyckats skapa en känsla av upptäckaranda, och karaktärerna beter sig ändå ganska trovärdigt med tanke på att sådana här scenarion inte riktigt är vad de har blivit utbildade för. Att det är fantasilöst går dock inte att komma ifrån och mer än god spänning för stunden blir det aldrig
TheHorrorfan (Anmäl)   10:41 14/6
Den är sådär alltså. Lite för tråkig för min smak. Skådespelarna är bra dock. Stark 2:a.
bytat (Anmäl)   22:02 12/6
dumkul rymdskräckis med ett slut förutsägbart på det lite mer självbelåtna sättet.
amam (Anmäl)   18:18 11/6
Jag gillade slutet och filmen i sig är ganska underhållande. Jag var inte direkt förtjust i CGI-monstret.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Life