Life or Something Like It

Originaltitel: Life or Something Like It
Regissör:Stephen Herek
Utgivningsår:2002

Om Life or Something Like It:

Lanie Kerrigan jobbar som TV-reporter. Hon tror sig ha allt som är viktigt; en känd sportstjärna till pojkvän, en underbar lägenhet och ett bra jobb. Hennes "perfekta" värld sätts i gungning efter att en hemlös man säger till henne att hon lever ett meningslöst liv och att hon kommer att dö inom en vecka. När flera av mannens förutsägelser blir verkliga börjar Lanie utvärdera sitt liv.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Stephen Tolkin
År: 2007
Genre: Romantik, Thriller, Mysterium
Vänskap till döds

Angelina Jolie, Tony Shalhoub, Edward Burns, Christian Kane, James Gammon, Melissa Errico, Stockard Channing

Dana Stevens, John Scott Shepherd

Komedi, Romantik

Recension Life or Something Like It

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
Många har säkert undrat vad man skulle göra om man fick reda på när man skulle dö. Eller åtminstone har Hollywood gjort det, eftersom temat har använts i ett antal filmer. Och nu har vi det senaste användandet av detta. Uppenbarligen tror inte distributörerna i Sverige att filmen skulle gå bra på bio, trots Jolie’s stjärnstatus, eftersom den släpps på extremt få biografer. En i vanlig ordning fenomenal,...

Recension av Life or Something Like It - Läs hela!

Diskussioner om Life or Something Like It  (0 diskussioner)
Kommentarer om Life or Something Like It (74 st)
Krille80 (Anmäl)   3/12 2014
En Ok film som varken kommer med något nytt men inte heller faller ner i några riktiga bottnar. En film man helt enkelt ser en gång och sedan aldrig igen. Det mest minnesvärda måste ju vara att Angelina Jolie verkligen lyckas behålla sin sexighet som blondin. Helt klar Marilyn Monroe-vibbar.3-
yrkeschaufföre (Anmäl)   2/3 2014
Inte så bra.
Fröken Bredwad (Anmäl)   1/3 2014
Eh, ganska underhållande, men fy för budskapet!
Gigi1943 (Anmäl)   7/2 2014
Vad har jag sagt om RomCom??? Men jag är snäll denna gång och ger en svag trea, bara man hade sluppit se denna groteska Läppmänniska (ser ut som om hon har två sniglar framför tänderna, ÄCKLIGT! OCh killen som jag mig veterligen aldrig sett tidigare, han ser ju ut som om han rodnar hela tiden!!! Dålig casting alltså men lit hyfsat film om man inte har nåt anat att göra en tom eftermiddag.
Gordyal (Anmäl)   2/6 2013
Otroligt harmlös film - inte så vidrig som jag befarade. (5+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Life or Something Like It