Liftarens guide till galaxen

Originaltitel: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Regissör:Garth Jennings
Utgivningsår:2005

Om Liftarens guide till galaxen:

Jordbon Arthur Dent lyckas med hjälp av utomjordingen Ford Prefect fly från Jorden innan den förstörs av vogoner i färd med att bygga en intergalaktisk motorväg. En filmatisering av Douglas Adams kända bok med samma namn.

Titel: Guardians of the Galaxy
Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör: James Gunn (II)
År: 2014
Film nr.: 19808
The Ladykillers
Titel: Guardians of the Galaxy Vol. 2
Originaltitel: Guardians of the Galaxy Vol. 2
Regissör: James Gunn (II)
År: 2017
Regissör: Luc Besson
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Action, Romantik, Science Fiction, Fantasy
Det femte elementet

Martin Freeman, Mos Def, Sam Rockwell, Zooey Deschanel, Bill Nighy, John Malkovich, Steve Pemberton, Anna Chancellor, Warwick Davis, Alan Rickman (röst), Stephen Fry (röst), Helen Mirren (röst)

Douglas Adams, Garth Jennings, Karey Kirkpatrick

Komedi, Äventyr, Science Fiction

USA, Storbritannien

Recension Liftarens guide till galaxen

- Alandria sätter betyg 3 och skriver:
Arthur Dent vaknar upp till det han tror ska bli en helt vanlig dag, men där han har fel. Ingenting verkar tyda på att det ska bli en vanlig dag och droppen som får bägaren att rinna över är när en av hans vänner, den excentriske Ford Prefect, hävdar att jorden ska förintas och att han kommer från en liten planet nära Betelgeuse, inte Guildford. Arthur har inget val än att hålla upp den elektroniska...

Recension av Liftarens guide till galaxen - Läs hela!

Diskussioner om Liftarens guide till galaxen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Liftarens guide till galaxen (1014 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
wasteoftime (Anmäl)   26/7 2017
Om man kan frånse att det inte är boken, är det här faktiskt bra. Jag gillade den första gången jag såg den, men det var längesedan, det var på biopremiären, och jag gillar den fortfarande. Kanske till och med mer nu, Då var jag lite besviken på hur vissa saker hanterades, men nu, ja, det är kul. Det är i mångt och mycket i Douglas Adams anda. Och man får väl bara inse att det inte går att göra en bra adaption av boken, egentligen. I alla fall inte i EN film. Martin Freeman är på många sätt perfekt som Arthur Dent. Det är brittiskt, och kul.
Starkbröl (Anmäl)   19/1 2017
Nej. Dödar böckernas själ och saknar poäng. Inget för bokälskarna och de som inte läst böckerna måste tycka att filmen är helt random. Speciellt Marvin är förstörd. Zooey spelar någon slags knark-Trillian.
Zebulonm (Anmäl)   14/1 2017
Vilket skräp.
larsen1976 (Anmäl)   16/10 2016
Fatastiskt välgjord, men storyn känns lite tunn emellanåt. Pendlade mellan en 2:a och en 3:a...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Liftarens guide till galaxen