Lightfields

Originaltitel: Lightfields
Regissör:Damon Thomas
Utgivningsår:2013

Om Lightfields:

Lightfields berättar historien om tre olika familjer som bor i samma hus vid tre olika tidsperioder, i 1944, 1975 och 2012. De tre familjerna är förenade genom ett väsen av en ung flicka som dog under mystiska omständigheter 1944. En spökhistoria som delar sig över tre olika tidsperioder och generationer i en enda bondgård i Suffolk.

Titel: Marchlands
Originaltitel: Marchlands
Regissör: James Kent
År: 2011
Genre: Drama, Mysterium
Marchlands

Michael Byrne, Lucy Cohu, Dakota Blue Richards, Karla Crome, Wayne Foskett, Jill Halfpenny, Sam Hazeldine, Neil Jackson, Peter de Jersey, Kris Marshall, Luke Newberry, Sophie Thompson, Danny Webb, Antonia Clarke, Danny Miller (I)

Simon Tyrrell

Drama, Mini-serie

Storbritannien
Diskussioner om Lightfields  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lightfields (1 st)
Luene (Anmäl)   28/3 2013
Precis som med Marchlands älskar jag hur historierna går som en fläta i varandra hela tiden. Den enda jag tyckte var lite tråkigt var att personerna under 1975 och 2012 var lite bleka. Jag kände mest och blev mest intresserad över vad som pågick under 1944. Men såklart är man nyfiken hela tiden vad som egentligen hände den där natten 1944. Klart sevärd miniserie!