Sådan far, sådan son

Originaltitel: Soshite chichi ni naru
Regissör:Hirokazu Koreeda
Utgivningsår:2013

Om Sådan far, sådan son:

Två familjer får reda på att deras söner, nu sex år gamla, förväxlats vid födseln. Nu ställs de inför frågan: ska de byta plats med varandra?

Titel: Still Walking
Originaltitel: Auf der anderen Seite
Regissör: Fatih Akin
År: 2007
Vid himlens utkant

Masaharu Fukuyama, Machiko Ono, Yôko Maki, Lily Franky, Jun Fubuki, Kirin Kiki, Jun Kunimura, Isao Natsuyagi, Megumi Morisaki

Hirokazu Koreeda

Drama

Like Father, Like Son

Japan

Recension Sådan far, sådan son

- Klara Sofia sätter betyg 4 och skriver:
Vad är det som gör ditt barn till just ditt? Adoptionsbegreppet har möjliggjort för oss att gå förbi biologiska gränser och göra ett barn som vi inte själva avlat till vårt eget. Men vad händer om man kunde välja? Filmen "Sådan far, sådan son" visar vad som händer när två japanska familjer får veta att deras söner förväxlats på BB och att de ovetandes om detta under sex års tid fostrat varandras...

Recension av Sådan far, sådan son - Läs hela!

Diskussioner om Sådan far, sådan son  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sådan far, sådan son (33 st)
Albion (Anmäl)   14:10 11/6
Fint och lågmält berättat drama om ett dilemma som egentligen är en riktig mardröm. Svårt att sätta något annat än en 4;a, men det slår väl inga gnistor kring det här så 4;an får bli svag, dvs 4-
Rele (Anmäl)   23:49 7/6
En bra film. Väldigt många unga familjer borde se den här tankeväckande filmen. Jag ger en fyra.
mammene (Anmäl)   15:12 6/1
Kvistigt dilemma som skapar intresse, här lugnt berättat. Mycket känslor som uttrycktes och bearbetades på olika vis. Motpoler som möttes, kanske lite stereotypiskt, men det må vara hänt, inget att hänga upp sig på. En bra film.
Fredzon_M (Anmäl)   23:35 2/1
Välbalanserat drama och fin reflektion över föräldraskap.
HerrNenne (Anmäl)   16:33 1/1
Krävs nog att man ska tycka om svårigheter och olycka mer än jag gör.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sådan far, sådan son
Se filmen