Originaltitel: Lilja 4-ever
Regissör:Lukas Moodysson
Utgivningsår:2002

Om Lilja 4-ever:

16-åriga Lilja bor i en sliten och fattig förort någonstans i det forna Sovjetunionen. Hennes enda vän är den unge pojken Volodja. Tillsammans drar de runt i området och fantiserar om hur man kunde göra livet lättare att leva. En dag tänds hoppet när Lilja blir förälskad i Andrej. Han ber henne följa med till Sverige och börja ett nytt liv.

Titel: Human Trafficking
Regissör: Marco Kreuzpaintner
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Trade
Titel: Ett hål i mitt hjärta
Originaltitel: Ett hål i mitt hjärta
Regissör: Lukas Moodysson
Regissör: Yasuaki Uegaki
År: 1986
Genre: Skräck
Female Market

Oksana Akinsjina, Artiom Bogucharskij, Ljubov Agapova, Lilija Sjinkarjova, Elina Benenson, Pavel Ponomarjov, Tomas Neumann

Lukas Moodysson

Drama

Danmark, Sverige

Recension Lilja 4-ever

- von_fantasy sätter betyg 3 och skriver:
Jag har sett Lilja 4-ever två gånger i hela mitt liv. Första gången var det tillsammans med klassen, då tyckte jag den var ganska värdelös. Det var som om Moodysson spydde skuldkänslor på oss och att allt var så uppenbart så det blev dåligt. Det var för ca 1½ år sedan... Filmen handlar om Lilja (Oksana Akinshina) som bor i en ex-Sovjetstat där allt i princip ligger i ruiner. Allt är smutsigt och...

Recension av Lilja 4-ever - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Guldbaggar, Sverige Topp 50
Diskussioner om Lilja 4-ever  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lilja 4-ever (911 st)
FabianBom (Anmäl)   22/3 2018
baserad på verklig händelse, de som gör filmen så skrämmande, men samtidigt är filmen väldigt seg med, men bra skådespel av vår ryska stjärna
jlam (Anmäl)   17/3 2018
Betyget känns en aning svajigt inför en ev tredje titt. Andra gången var den bättre än den första. Början när hon blir lämnad har aldrig känts övertygande iaf (ryssar har intygat att dialogen låter falsk)
Rai (Anmäl)   30/10 2017
Grymt bra film, som får magen att vrida sig av obehag och äckel..
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Tutan (Anmäl)   8/2 2017