Lilla kycklingen

Originaltitel: Chicken Little
Regissör:Mark Dindal
Utgivningsår:2005

Om Lilla kycklingen:

Chicken Little är den lilla tuppkycklingen som misstog ett ekollon för att vara en bit av himmelen som trillat ner. I denna historia är han fast besluten att återupprätta sitt rykte och bli betrodd igen när världen ännu en gång måste räddas från en säker undergång.

Titel: Tuppkycklingen
Regissör: Steve \'Spaz\' Williams
År: 2006
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Vilddjuren

Zach Braff (röst), Joan Cusack (röst), Brad Abrell (röst), Garry Marshall (röst), Amy Sedaris (röst), Steve Zahn (röst), Patrick Stewart (röst)

Steve Bencich, Ron J Friedman

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr

Recension Lilla kycklingen

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Disney och Pixar har gått skilda vägar och för första gången på egna ben har Disney skapat en datoranimerad film. Och det har man gjort i klassisk Disneyanda, man har nu varit lite försiktigare och tar inte alls ut svängarna rent komiskt som vi blivit vana vid i denna datagenre. Här är det otroligt sött och extremt barnanpassat. Och vad är det egentligen för fel på det? Det är exakt det som är deras...

Recension av Lilla kycklingen - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Lilla kycklingen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lilla kycklingen (322 st)
Metheuz (Anmäl)   4/12 2017
Fult animerad med tråkig handling och ännu tråkigare karaktärer. Disneys sämsta film tillsammans med Kogänget.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Rock Snack (Anmäl)   23/6 2017
Jag såg den igår för första gången sedan jag såg den på bio. Jag fick en flashback till ca 2006. Håller med tidigare recensenter. Tunn handling och svaga karaktärer man aldrig riktigt lär känna. Humorn är kul men bara sporadiskt. Jag mindes Lilla kycklingens "stäng av mobiltelefonen"-reklam mer än själva filmen!
myslas (Anmäl)   22/4 2015
Oh boy, Disney när de var som mest desperata. Ett tunt manus som man försöker trycka in så mycket popkulturella referenser som möjligt i. Men det blir aldrig roligt. En av de absolut sämsta animerade filmerna från Disney.
Krille80 (Anmäl)   21/12 2014
Verkligen en film som bara blir bättre och bättre ju längre in i filmen man kommer. Tyvärr startar filmen inte på så hög nivå så man hinner inte nå upp till en imponerande nivå när eftertexterna startar. Här finns många härliga skådespelare som lånat ut sina sköna röster och filmen orkar precis kämpa sig över på rätt sida av betygsskalan. 3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lilla kycklingen