Lilo & Stitch

Originaltitel: Lilo & Stitch
Regissör:Dean DeBlois, Chris Sanders
Utgivningsår:2002

Om Lilo & Stitch:

Lilo är en liten hawaiiansk flicka som adopterar en liten hund som hon döper till Stitch. Hon tror i alla fall att det är en hund, men Stitch är i själva verket en förrymd utomjording som flytt från ett intergalaktiskt fängelse. Den utomjordiska polisen är på jakt efter honom...
Se filmen på Viaplay

Regissör: John Lasseter
År: 1986
Genre: Komedi
Luxo Jr.

Chris Sanders (röst), Daveigh Chase (röst), Tia Carrere (röst), Ving Rhames (röst), David Ogden Stiers (röst), Kevin Michael Richardson (röst), Jason Scott Lee (röst), Kevin McDonald (röst), Zoe Caldwell (röst), Amy Hill (röst)

Dean DeBlois, Chris Sanders

Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction

Recension Lilo & Stitch

- pelikan sätter betyg 3 och skriver:
Disneys senaste tecknade film handlar om projekt 2-6-2. Som så många monster skapades han av en galen vetenskapsman, och rymde sedemera från sin bur ombord ett rymdskepp. Hans flykt slutar med en kraschlandning på en av Hawaiis öar på planeten jorden, och äventyret kan börja. Lilo, en ovanligt busig femåring, hittar 2-6-2 på ett djurhem och bestämmer sig för att köpa honom. Stitch, som hans nya...

Recension av Lilo & Stitch - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Lilo & Stitch  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lilo & Stitch (311 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
BrutusBeefcake (Anmäl)   26/7 2016
Kul sci-fi vibbar genom hela filmen och några riktigt roliga scener, handlingen känns väl standard men jag har trevligt hela vägen. (9-/15)
wiberga (Anmäl)   19/6 2016
Tyckte inte om denna film när jag var liten, hade svårt för otäcka figurer. Men nu tittade jag om på den (22 år gammal!) och gillade den faktiskt :) får höja betyget till en trea, då det ändå är en skön film. Stitch är ju otroligt gullig!
AmyTatti (Anmäl)   18/2 2016
Jag hade låga förväntningar, men fann filmen hjärtlig och rörande och jag gillar sådana filmer. Jag vet inte om Disney någonsin haft en kvinnlig huvudroll i en film som inte handlar om romantisk kärlek, bara det ger filmen en extra boost.
Lux Lisbon (Anmäl)   10/9 2015
Aww, asbra. Hawaii, aliens och adoptivbarn, vad mer kan man begära?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lilo & Stitch