Betyg idag: 3 014 Besökare idag: 5 017

Originaltitel: Lion
Regissör:Garth Davis
Utgivningsår:2016

Om Lion:

En femårig indisk pojke går vilse på Calcuttas gator, tusentals kilometer hemifrån. Han överlever många utmaningar innan han blir adopterad av ett par i Australien. Tjugofem år senare åker han tillbaka för att hitta sin förlorade familj.

Titel: Slumdog Millionaire
Regissör: Morten Tyldum
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Krig
The Imitation Game

Dev Patel, Sunny Pawar, Nicole Kidman, David Wenham, Rooney Mara, Abhishek Bharate, Priyanka Bose, Divian Ladwa, Keshav Jadhav, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui, Deepti Naval, Menik Gooneratne, Sachin Joab, Arka Das, Pallavi Sharda

Luke Davies

Drama

A Long Way Home

Australien, Storbritannien, USA
Diskussioner om Lion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lion (56 st)
RustyFilm (Anmäl)   17:13 29/11
Inte ett lejon i sikte men däremot en fantastiskt berörande historia om adoption och om saknad efter upprivna rötter. Det är en sann historia baserad på huvud-karaktärens egna bok ” A long way home”. Miljön är från ett kaotiskt Indien och delvis från ett mönstergillt Tasmanien, Australien. Det hela är snyggt berättat med ett verklighetssinnat foto. Gråtkanalerna stockar sig.
Roswall (Anmäl)   21:46 25/6
Folk kommer säkert kalla mig hjärtlös, men jag tycker att den för platt för att få ytterligare högre poäng.
Fiasnutt (Anmäl)   08:46 30/3
Jag gillar inte att se om film men nu har jag sett denna tre gånger på ett halvår och jag tycker den är lika underbar varje gång. Fint skådespeleri och vackert foto, en så fint berättad historia som dessutom baseras på verkliga händelser. Wow, bara wow. Fullträff.
labi (Anmäl)   22:06 25/3
Stark. Att Weinstein är producent är ett minus. Patel är fantastisk.
idaho1981 (Anmäl)   12:19 25/2
Fin historia med bra skådespelarinsatser från samtliga. Dock blir det lite väl Hollywoodsk, den hade vunnit på att vara lite "enklare" och inte så överdrivet dramatisk. Svag fyra eller stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lion