Lion

Originaltitel: Lion
Regissör:Garth Davis
Utgivningsår:2016

Om Lion:

En femårig indisk pojke går vilse på Calcuttas gator, tusentals kilometer hemifrån. Han överlever många utmaningar innan han blir adopterad av ett par i Australien. Tjugofem år senare åker han tillbaka för att hitta sin förlorade familj.

Titel: Slumdog Millionaire
Regissör: Morten Tyldum
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Krig
The Imitation Game

Dev Patel, Sunny Pawar, Nicole Kidman, David Wenham, Rooney Mara, Abhishek Bharate, Priyanka Bose, Divian Ladwa, Keshav Jadhav, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui, Deepti Naval, Menik Gooneratne, Sachin Joab, Arka Das, Pallavi Sharda

Luke Davies

Drama

A Long Way Home

Australien, Storbritannien, USA
Diskussioner om Lion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lion (55 st)
Roswall (Anmäl)   21:46 25/6
Folk kommer säkert kalla mig hjärtlös, men jag tycker att den för platt för att få ytterligare högre poäng.
Fiasnutt (Anmäl)   08:46 30/3
Jag gillar inte att se om film men nu har jag sett denna tre gånger på ett halvår och jag tycker den är lika underbar varje gång. Fint skådespeleri och vackert foto, en så fint berättad historia som dessutom baseras på verkliga händelser. Wow, bara wow. Fullträff.
labi (Anmäl)   22:06 25/3
Stark. Att Weinstein är producent är ett minus. Patel är fantastisk.
idaho1981 (Anmäl)   12:19 25/2
Fin historia med bra skådespelarinsatser från samtliga. Dock blir det lite väl Hollywoodsk, den hade vunnit på att vara lite "enklare" och inte så överdrivet dramatisk. Svag fyra eller stark trea.
batti (Anmäl)   23:42 17/2
Fantastisk film. Sunny Pawar är helt sagolik. Känns som att han kan bli den nya Dev Patel...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lion