Lion

Originaltitel: Lion
Regissör:Garth Davis
Utgivningsår:2016

Om Lion:

En femårig indisk pojke går vilse på Calcuttas gator, tusentals kilometer hemifrån. Han överlever många utmaningar innan han blir adopterad av ett par i Australien. Tjugofem år senare åker han tillbaka för att hitta sin förlorade familj.

Titel: Niceville
Regissör: Morten Tyldum
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Krig
The Imitation Game

Dev Patel, Sunny Pawar, Nicole Kidman, David Wenham, Rooney Mara, Abhishek Bharate, Priyanka Bose, Divian Ladwa, Keshav Jadhav, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui, Deepti Naval, Menik Gooneratne, Sachin Joab, Arka Das, Pallavi Sharda

Luke Davies

Drama

A Long Way Home

Australien, Storbritannien, USA
Diskussioner om Lion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lion (48 st)
TURGUT (Anmäl)   22:12 17/10
Den var bra men jag hade nog lite för höga förväntningar pga betyget här på Filmtipset. Mycket vackert filmat.
Zipper (Anmäl)   21:47 13/10
Det var länge sedan jag såg Nicole Kidman så autentisk, senast var nog i Dogville. Pojken som spelar unge Saroo är perfekt. Riktigt fin film.
HerrNenne (Anmäl)   21:24 16/9
Vet knappt vad jag tycker om den här filmen för den fick mig att tappa intresset om och om igen.
arruba (Anmäl)   14:09 5/9
En grisigare Slumdog Millionaire med en helt fantastisk Nicole Kidman som biroll.Med andra ord, riktigt jäkla bra.
Christofer (Anmäl)   20:47 2/9
Helt klart godkänt, även om inledningen lovade mer än man till slut fick känner jag. Mittenpartiet fram till slutminuterna gick lite på halvfart och det grep aldrig tag i mig riktigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lion
Se filmen