Betyg idag: 1 671 Besökare idag: 5 253

Originaltitel: Lion
Regissör:Garth Davis
Utgivningsår:2016

Om Lion:

En femårig indisk pojke går vilse på Calcuttas gator, tusentals kilometer hemifrån. Han överlever många utmaningar innan han blir adopterad av ett par i Australien. Tjugofem år senare åker han tillbaka för att hitta sin förlorade familj.

Titel: Niceville
Originaltitel: Hidden Figures
Regissör: Theodore Melfi
År: 2016
Dolda tillgångar

Dev Patel, Sunny Pawar, Nicole Kidman, David Wenham, Rooney Mara, Abhishek Bharate, Priyanka Bose, Divian Ladwa, Keshav Jadhav, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui, Deepti Naval, Menik Gooneratne, Sachin Joab, Arka Das, Pallavi Sharda

Luke Davies

Drama

A Long Way Home

Australien, Storbritannien, USA
Diskussioner om Lion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lion (43 st)
Doddedronten (Anmäl)   19:45 16/7
Trodde det handlade om lejon i Afrika... så det blev en riktigt oväntad historia. Grep tag ordentligt och tårarna kom.
mrinkel (Anmäl)   03:33 13/7
Men snälla nån, jag antar jag är för cynisk...
Barneyk (Anmäl)   13:58 21/6
Lite svår film att betygsätta, det är en väldigt stark historia och den är väl berättad genom att bara visa ett perspektiv vilket ger en ganska stark känsla. Men det är flera små stunder som jag tycker faller väldigt platt även om dom räddas av starkt skådespeleri. Det blir ändå en fyra då själva huvudpoängen står starkt, sidospår funkar inte riktigt lika bra.
Albion (Anmäl)   23:52 26/5
Gripande ramberättelse och bra scener från Indien när grabben var ung. Men jag tycker filmen är för övertydlig i sin dramatiska uppbyggnad och Nicole Kidman känns bara hemsk det förhållandevis lilla hon är med. Nja, visst är jag lite besviken såhär efteråt och nog känner jag mig bestulen på en större filmupplevelse trots att jag också till slut sitter med tårar i ögonen i alla fall. Betyget blir bara en svag 3;a, dvs 3-
Jompalompier (Anmäl)   00:06 20/5
Fantastisk story, helt okej film. Lite mycket tomgång i mitten men bra början och slut. Förutsägbar såklart men så är det väl.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lion