Betyg idag: 1 059 Besökare idag: 5 677

Originaltitel: Lion
Regissör:Garth Davis
Utgivningsår:2016

Om Lion:

En femårig indisk pojke går vilse på Calcuttas gator, tusentals kilometer hemifrån. Han överlever många utmaningar innan han blir adopterad av ett par i Australien. Tjugofem år senare åker han tillbaka för att hitta sin förlorade familj.

Titel: Slumdog Millionaire
Regissör: Morten Tyldum
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Krig
The Imitation Game

Dev Patel, Sunny Pawar, Nicole Kidman, David Wenham, Rooney Mara, Abhishek Bharate, Priyanka Bose, Divian Ladwa, Keshav Jadhav, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui, Deepti Naval, Menik Gooneratne, Sachin Joab, Arka Das, Pallavi Sharda

Luke Davies

Drama

A Long Way Home

Australien, Storbritannien, USA
Diskussioner om Lion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lion (50 st)
mammene (Anmäl)   13:22 23/11
Mycket gripande och trovärdigt. Att få fram hur det är att ha rötter i två världar och också skillnaden i levnadsvillkor, även vad som skedde i det fördolda utan att gotta sig i det. Den lille killen var helt underbar och tog nog över totalt ett tag, ett drama som kändes i hjärtat.
Sture Stenhög (Anmäl)   13:36 22/11
Kanske lite väl många indier, men annars var det här bra. Det är framför allt en väldigt fascinerande historia i botten, och filmen lever mycket på det. Dess största förtjänst är att den inte slarvar bort den. Lillkillen i huvudrollen är också väldigt bra, och hans halva av filmen är den bästa. Andra halvan är dock helt okej även den, men där känner jag att en bättre regissör hade kunnat göra mer av huvudpersonens identitetskris. Men det unika i det här livsödet lyckas man framhålla alldeles utmärkt
TURGUT (Anmäl)   22:12 17/10
Den var bra men jag hade nog lite för höga förväntningar pga betyget här på Filmtipset. Mycket vackert filmat.
Zipper (Anmäl)   21:47 13/10
Det var länge sedan jag såg Nicole Kidman så autentisk, senast var nog i Dogville. Pojken som spelar unge Saroo är perfekt. Riktigt fin film.
HerrNenne (Anmäl)   21:24 16/9
Vet knappt vad jag tycker om den här filmen för den fick mig att tappa intresset om och om igen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lion
Se filmen