Lion

Originaltitel: Lion
Regissör:Garth Davis
Utgivningsår:2016

Om Lion:

En femårig indisk pojke går vilse på Calcuttas gator, tusentals kilometer hemifrån. Han överlever många utmaningar innan han blir adopterad av ett par i Australien. Tjugofem år senare åker han tillbaka för att hitta sin förlorade familj.

Titel: Slumdog Millionaire
Originaltitel: The Help
Regissör: Tate Taylor
År: 2011
Niceville

Dev Patel, Sunny Pawar, Nicole Kidman, David Wenham, Rooney Mara, Abhishek Bharate, Priyanka Bose, Divian Ladwa, Keshav Jadhav, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui, Deepti Naval, Menik Gooneratne, Sachin Joab, Arka Das, Pallavi Sharda

Luke Davies

Drama

A Long Way Home

Australien, Storbritannien, USA
Diskussioner om Lion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lion (60 st)
KyLLo (Anmäl)   13:19 16/8
Berörde mig inte alls. Det är övertydligt som i en familjefilm och filmen följer en standardmall. Ingenting som underhåller, överraskar eller väcker intresse. Det mest positiva var nog vissa naturbilder.
dafreakish (Anmäl)   20:37 8/8
En otrolig historia som får en vördnadsfull behandling av Davis. Det är en berättelse med djup, utmärkt skådespeleri och nästan för fantastisk för att vara sann. Den tappar tempot innan det känslomässiga slutet tar den tillbaka till känslor och minnesbilder man alltid kommer att bära med sig. En film som snuddar vid femman.
Rai (Anmäl)   11:19 27/1
Rätt Gripande film, men som ibland kan bli lite seg..
erosagape (Anmäl)   18:24 13/1
Baserat på en verklig händelse är inte som brukar locka mig att titta men när jag nu ändå gjorde det var det en helt OK film när barndomen var i fokus. Sedan väntade jag bara på slutet, som var tämligen effektfullt.
RustyFilm (Anmäl)   29/11 2018
Inte ett lejon i sikte men däremot en fantastiskt berörande historia om adoption och om saknad efter upprivna rötter. Det är en sann historia baserad på huvud-karaktärens egna bok ” A long way home”. Miljön är från ett kaotiskt Indien och delvis från ett mönstergillt Tasmanien, Australien. Det hela är snyggt berättat med ett verklighetssinnat foto. Gråtkanalerna stockar sig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lion