Little Ashes

Originaltitel: Little Ashes
Regissör:Paul Morrison
Utgivningsår:2008

Om Little Ashes:

Året är 1922. Spanien vacklar inför tider av förändring när traditionella värderingar utmanas av nya influenser från jazzen, Freud och avantgarde. Den 18-årige Salvador Dalí börjar på universitetet och är beslutsam över att bli en stor konstnär. Hans märkliga personlighet drar snart till sig uppmärksamhet från två personer ur universitetets sociala elit; Luis Buñuel och Federico García Lorca.

Titel: Stockholm Stories
Originaltitel: Tillväxtsjukan
Regissör: Klara Swantesson
År: 2006
Tillväxtsjukan

Javier Beltrán, Robert Pattinson, Matthew McNulty, Marina Gatell, Bruno Oro, Esther Nubiola, Marc Pujol, Arly Jover

Philippa Goslett

Drama, Biografi

Storbritannien
Diskussioner om Little Ashes  (0 diskussioner)
Kommentarer om Little Ashes (23 st)
FelixFTM (Anmäl)   22/3 2012
Aningen rörig, men vacker. Pattinson's accent är inte på topp. Jag gillar den, förutom emellanåt.
Perdhra (Anmäl)   25/12 2011
Jag vacklar vad gäller betyg här. Det är så mycket som är galet men, ändå så mycket som är bra. Castingen är galet fel men, Patison får plus för ett gott försök (jag älskar att han i början har page och gossekläder med krås). Filmen hade kunnat vara bättre, nu var det mest en OK gay-story, vilket för övrigt var en överraskning för mig.
Englabarn (Anmäl)   30/7 2011
Wonderful story men ack så seeeeeg!
arvlun (Anmäl)   7/4 2011
Skulle nog kunna skriva en c-uppsats om hur dålig och felgjord den här filmen är men det har jag varken tid eller lust med så; totalt jävla värdelös film (= rekommenderar inte min värsta fiende att se denna)
Toxx (Anmäl)   23/1 2011
Efter ett tag tog den sig. Sen körde den i diket för att sedan styra upp på vägen igen. Ibland skarttar man nästan högt då man vet att det är Pattinson som döljer sig bakom "mustachen".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Little Ashes