Little Children

Originaltitel: Little Children
Regissör:Todd Field
Utgivningsår:2006

Om Little Children:

Nyinflyttade hemmafrun Sarah drömmer om en förändring i sitt liv och har inte mycket gemensamt med de andra småbarnsmammorna som spenderar sina dagar skvallrandes i lekparken. När Sarah träffar hemmapappan Brad i parken är det början på en förbjuden kärleksaffär. Två vilsna själar som söker något eller någon ser plötsligt nya möjligheter med sina liv. Filmen tar oss med på en känslomässigt avslöjande resa som är såväl mörk som fylld av humor. Den utforskar vad som döljer sig under ytan i en utåt sett sömnig och harmonisk amerikansk villaförort.

Titel: American Beauty
Regissör: Todd Solondz
År: 1998
Genre: Drama, Komedi
Happiness

Kate Winslet, Patrick Wilson, Sadie Goldstein, Ty Simpkins, Jennifer Connelly, Jackie Earle Haley, Phyllis Somerville, Gregg Edelman, Noah Emmerich, Raymond J Barry, Sarah Buxton, Trini Alvarado, Jane Adams (II)

Todd Field, Tom Perrotta

Drama, Kriminalare, Romantik

Recension Little Children

- Maskinisten sätter betyg 4 och skriver:
I den hemmafrutäta villaförorten röner det en viss uppståndelse bland mammorna i lekparken när en pappa en dag kommer dit med sin son. Att pappan, som heter Brad Adamson (Patrick Wilson), både är ung och snygg gör ju inte saken sämre för mammorna. En av dem, Sarah Pierce (Kate Winslet), blir ordentligt betuttad och börjar ta med sin dotter till den simbassäng hon vet att han brukar besöka om eftermiddagarna...

Recension av Little Children - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVII Competition
Diskussioner om Little Children  (0 diskussioner)
Kommentarer om Little Children (283 st)
YouAreNrIchi (Anmäl)   17:36 17/1
klockren film! Det absolut största problemet är att berättarrösten är HELT onödig och bara irriterande, han berättar bara exakt vad som händer i filmen, vad är grejen? Annars älskade jag filmen, den väver ihop flera olika människors liv så fint.
Rai (Anmäl)   19/12 2018
Funkar att se på....
Jamesa (Anmäl)   3/9 2018
Bra film, uppskattade att se den. Välspelad. Dock lite vilseledande titel?
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Tråkig
abnormal (Anmäl)   24/2 2017
Mycket välskriven och välspelad film som rekommenderas starkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Little Children