Little Miss Sunshine

Originaltitel: Little Miss Sunshine
Regissör:Jonathan Dayton, Valerie Faris
Utgivningsår:2006

Om Little Miss Sunshine:

Olive, den sjuåriga dottern i familjen Hoover, vill bli skönhetsdrottning. Alla i familjen tvingas gå ihop för att hjälpa henne nå sin dröm.

Titel: Juno
Originaltitel: Juno
Regissör: Jason Reitman
År: 2007
Juno
Titel: Me and You and Everyone We Know
Originaltitel: Me and You and Everyone We Know
Regissör: Miranda July
År: 2005
Genre: Drama, Komedi
Me and You and Everyone We Know
Titel: Welcome to the Dollhouse
Regissör: Wes Anderson
År: 2007
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Darjeeling Limited

Abigail Breslin, Greg Kinnear, Toni Collette, Alan Arkin, Steve Carell, Paul Dano, Bryan Cranston, Dean Norris, Wallace Langham, Beth Grant, Mary Lynn Rajskub, Matt Winston, Mel Rodriguez, Geoff Meed, Paula Newsome, Justin Shilton

Michael Arndt

Drama, Komedi, Roadmovie

Recension Little Miss Sunshine

- Thomas. P sätter betyg 1 och skriver:
Det farligaste man egentligen kan göra innan man ser en film är att skapa höga förväntningar - då dessa uppfylls väldigt sällan. Jag trodde verkligen att mina skulle bli besvarade den här gången, men icke. Återigen satt jag där besviken när sluttexterna rullade förbi och varför tänkte jag berätta här. Normalt sett är jag en väldigt känslomässig person när jag ser på film, jag kan skratta, gråta,...

Recension av Little Miss Sunshine - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2007, Roadmovie Top 50, Stockholm XVII American Independents
Diskussioner om Little Miss Sunshine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Little Miss Sunshine (1105 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   04:09 2/1
Tyckte om den här väldigt mycket när den kom, och jag gillade den nog faktiskt ännu mer nu när jag såg om den. Den lyckas verkligen hitta den där balansen som det är så svårt för att sådana här filmer att sätta, det är roligt filmen igenom, men aldrig på bekostnad av karaktärernas trovärdighet, och man drar aldrig skämten för långt. Man har också lyckats skapa väldigt välskrivna karaktärer och fått ihop en alldeles utmärkt skådespelarensemble, jag gillar framför allt karaktärerna spelade av Dano och Carell. De känns dessutom rakt igenom trovärdiga som familj, man förstår varför de går varandra på nerverna, men också varför de håller ihop när det verkligen gäller. Nog är det en av 00-talets bästa filmer allt, och fyran är stark
mammene (Anmäl)   09:38 1/1
Håller verkligen för omtitt, minns känslan och den var fortfarande varm. En familj som var lite i otakt, men när det gällde hittade varandra. Utifrån sett en ganska destruktiv, jobbig och fladdrande församling, men kanske rätt vanlig ändå. De olika karaktärerna är absolut filmens stora behållning och Dwayne och Frank hör onekligen till mina favoriter. En del kängor mot det konventionella delades ut, kan vara rätt skönt.
jopjop (Anmäl)   29/7 2017
Jag vet egentligen inte vad jag väntade mig men besviken blev jag... (Förutspått betyg: 4)
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
Välskrivet manus och en regi som balanserar komik, galenskap, svärta och cynism på ett perfekt sätt. Filmen genomsyras av en skön värme. Ser två tydliga sentenser i det här: ”du duger som du är” och ”vinna kan man göra på olika sätt”. Det är ju en amerikansk komedi det här men jag tycker uttryckssättet är ganska så europeiskt
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Fantastisk komedi! Filmen är helmysig, humorn är klockren och jag älskar storyn och karaktärerna! Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och det här är bland det bästa som gjordes under 00-talet!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Little Miss Sunshine
Se filmen