Betyg idag: 1 017 Besökare idag: 4 302

Originaltitel: Little Miss Sunshine
Regissör:Jonathan Dayton, Valerie Faris
Utgivningsår:2006

Om Little Miss Sunshine:

Mörk komedi om den minst sagt märkliga familjen Hoover. Historien kretsar kring Olive, den sjuåriga dottern som vill bli skönhetsdrottning. Alla i familjen tvingas gå ihop för att hjälpa henne nå sin dröm.

Titel: Juno
Originaltitel: Welcome to the Dollhouse
Regissör: Todd Solondz
År: 1995
Welcome to the Dollhouse
Titel: Me and You and Everyone We Know
Originaltitel: Me and You and Everyone We Know
Regissör: Miranda July
År: 2005
Genre: Drama, Komedi
Me and You and Everyone We Know
Titel: The Descendants
Originaltitel: The Descendants
Regissör: Alexander Payne
År: 2011
The Descendants

Toni Collette, Greg Kinnear, Alan Arkin, Abigail Breslin, Steve Carell, Paul Dano, Bryan Cranston, Wallace Langham, Dean Norris, Beth Grant, Mary Lynn Rajskub, Matt Winston, Mel Rodriguez

Michael Arndt

Drama, Komedi, Äventyr, Roadmovie

Recension Little Miss Sunshine

- Thomas. P sätter betyg 1 och skriver:
Det farligaste man egentligen kan göra innan man ser en film är att skapa höga förväntningar - då dessa uppfylls väldigt sällan. Jag trodde verkligen att mina skulle bli besvarade den här gången, men icke. Återigen satt jag där besviken när sluttexterna rullade förbi och varför tänkte jag berätta här. Normalt sett är jag en väldigt känslomässig person när jag ser på film, jag kan skratta, gråta,...

Recension av Little Miss Sunshine - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2007, Roadmovie Top 50, Stockholm XVII American Independents
Diskussioner om Little Miss Sunshine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Little Miss Sunshine (1103 st)
jopjop (Anmäl)   13:44 29/7
Jag vet egentligen inte vad jag väntade mig men besviken blev jag... (Förutspått betyg: 4)
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
Välskrivet manus och en regi som balanserar komik, galenskap, svärta och cynism på ett perfekt sätt. Filmen genomsyras av en skön värme. Ser två tydliga sentenser i det här: ”du duger som du är” och ”vinna kan man göra på olika sätt”. Det är ju en amerikansk komedi det här men jag tycker uttryckssättet är ganska så europeiskt
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Fantastisk komedi! Filmen är helmysig, humorn är klockren och jag älskar storyn och karaktärerna! Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och det här är bland det bästa som gjordes under 00-talet!
Murvel48 (Anmäl)   16/5 2016
Dom hade i alla fall tur med vädret... Synd att inte Alan Arkin var med mer.
booby (Anmäl)   26/5 2015
Charmig, men inte större än så.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Little Miss Sunshine
Se filmen