Betyg idag: 1 177 Besökare idag: 5 573

Originaltitel: Little Nicky
Regissör:Steven Brill
Utgivningsår:2000

Om Little Nicky:

Långt ner i underjorden tillbringar den blyge och tafatte Nicky dagarna på sitt rum med att lyssna på sitt favoritheavymetalband, medan hans två äldre bröder, Adrian och Cassius, planerar hur de ska driva helvetet när deras far en dag abdikerar. När fadern bestämmer sig för att styra helvetet i 10 000 år till tar sig de båda äldre bröderna upp till jordens yta och börjar iscensätta en djävulsk plan.

Titel: Vår Herre tar semester
Regissör: Bryan Spicer
År: 1997
Genre: Komedi, Krig
McHale's Navy
Titel: Dude, Where's My Car?
Originaltitel: Dude, Where's My Car?
Regissör: Danny Leiner
År: 2000
Genre: Komedi, Action, Science Fiction, Mysterium
Film nr.: 2048
Dude, Where's My Car?

Harvey Keitel, Adam Sandler, Rhys Ifans, Patricia Arquette, Reese Witherspoon, Rodney Dangerfield, Jon Lovitz, Dana Carvey, Kevin Nealon, Tommy 'Tiny' Lister, Laura Harring, Allen Covert, Quentin Tarantino, Rob Schneider, Clint Howard, John Witherspoon

Tim Herlihy, Adam Sandler, Steven Brill

Komedi, Fantasy

Recension Little Nicky

- JoeZ sätter betyg 2 och skriver:
Om man tänker lite närmare på sådana är filmer så är dem ganska roliga eller i alla fall vissa som sker i filmen. Folk kan snubbla eller vara allmänt dumma, precis som Chaplin en gång i tiden var. Nu vet jag vad ni tänker, att jämföra en Chaplin film med Little Nicky går inte, och ni har rätt. Här börjar vi i helvetet där massa av människor faller ner genom porten till helvetet. Nicky, spelad av...

Recension av Little Nicky - Läs hela!

Diskussioner om Little Nicky  (0 diskussioner)
Kommentarer om Little Nicky (389 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16:59 18/10
deswhip (Anmäl)   28/8 2016
Kan inte låta bli att gilla såna här "antipräktiga" filmer.
Tatty (Anmäl)   5/8 2016
Okej, rolig och knäpp film.
celec (Anmäl)   4/3 2015
inte bra alls men vissa scener var lite småroliga. adam sandler är verkligen kass här han är värd en etta men övriga skådisar är rätt ok
Krille80 (Anmäl)   23/11 2014
Vid tiden för denna filmens ankomst så gillade jag faktiskt Adam Sandler och köpte VHS:en direkt. En film jag såg en gång men aldrig igen. 1+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Little Nicky