Little Nicky

Originaltitel: Little Nicky
Regissör:Steven Brill
Utgivningsår:2000

Om Little Nicky:

Långt ner i underjorden tillbringar den blyge och tafatte Nicky dagarna på sitt rum med att lyssna på sitt favoritheavymetalband, medan hans två äldre bröder, Adrian och Cassius, planerar hur de ska driva helvetet när deras far en dag abdikerar. När fadern bestämmer sig för att styra helvetet i 10 000 år till tar sig de båda äldre bröderna upp till jordens yta och börjar iscensätta en djävulsk plan.

Titel: Vår Herre tar semester
Regissör: Bryan Spicer
År: 1997
Genre: Komedi, Krig
McHale's Navy
Titel: Dude, Where's My Car?
Originaltitel: Dude, Where's My Car?
Regissör: Danny Leiner
År: 2000
Genre: Komedi, Action, Science Fiction, Mysterium
Film nr.: 2048
Dude, Where's My Car?

Harvey Keitel, Adam Sandler, Rhys Ifans, Patricia Arquette, Reese Witherspoon, Rodney Dangerfield, Jon Lovitz, Dana Carvey, Kevin Nealon, Tommy 'Tiny' Lister, Laura Harring, Allen Covert, Quentin Tarantino, Rob Schneider, Clint Howard, John Witherspoon

Tim Herlihy, Adam Sandler, Steven Brill

Komedi, Fantasy

Recension Little Nicky

- elinh sätter betyg 4 och skriver:
Vulgär? Ja. Sanslöst smaklös? Ja. Rolig? Ja. Handling? Tja, pappa Djävulen tycker inte att någon av hans 3 söner är mogna att ta över ansvaret. Nickys storbrorsor surnar till och bestämmer sej för att ta över ändå. Den enda som finns kvar för att ställa allt tillrätta är Nicky. Ska han klara det? Intrigen bygger på att vi har schablonbilder av typer som djävulen, syndare, demoner, himlens änglar...

Recension av Little Nicky - Läs hela!

Diskussioner om Little Nicky  (0 diskussioner)
Kommentarer om Little Nicky (390 st)
Rai (Anmäl)   13:27 24/2
Usel, vidrig och vidriga Adam Sandler!!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
deswhip (Anmäl)   28/8 2016
Kan inte låta bli att gilla såna här "antipräktiga" filmer.
Tatty (Anmäl)   5/8 2016
Okej, rolig och knäpp film.
celec (Anmäl)   4/3 2015
inte bra alls men vissa scener var lite småroliga. adam sandler är verkligen kass här han är värd en etta men övriga skådisar är rätt ok
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Little Nicky