Små vita lögner

Originaltitel: Les petits mouchoirs
Regissör:Guillaume Canet
Utgivningsår:2010

Om Små vita lögner :

Varje år bjuder Max och hans fru Véro in sina vänner till deras sommarställe för att fira Antoines födelsedag och börja semestern. I år, precis innan de ska åka, är deras vän Ludo med i en allvarlig olycka som startar en serie av dramatiska och emotionella reaktioner. Under semestern kommer många gamla problem fram, allt blir mer och mer outhärdligt, ända tills sanningen hinner ifatt.

Titel: Den stora dagen
Regissör: Paolo Virzì
År: 2010
Genre: Drama, Komedi
The First Beautiful Thing

François Cluzet, Marion Cotillard, Benoît Magimel, Gilles Lellouche, Jean Dujardin, Laurent Lafitte, Valérie Bonneton, Pascale Arbillot, Joël Dupuch, Anne Marivin, Louise Monot, Hocine Mérabet, Mathieu Chedid, Maxim Nucci, Néo Broca

Guillaume Canet

Drama, Komedi

Little White Lies

Frankrike
Diskussioner om Små vita lögner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Små vita lögner (34 st)
jp (Anmäl)   7/12 2017
Fantastisk ensemble!
Roswall (Anmäl)   19/7 2014
Baam!
okidoki (Anmäl)   4/5 2014
Virrig och dyster.
snyltare (Anmäl)   2/5 2014
Rolig och gullig på sina ställen, försök till tyngd då och då men det bränner väl inte riktigt till. Skådespelarna är underhållande att se på, särskilt Marie och ostronodlaren. Jag gillar varken att alla i gänget är som omogna tonåringar eller tvåsamhetssensmoralen. Dock håller jag öppet för att filmen kunde få en fyra om jag såg om den. Jag ska själv tillbringa helgen på en lägergård med mitt gamla kompisar och hoppas på betydligt mindre dramatik.
larox (Anmäl)   2/5 2014
härligt, realistiskt relationsdrama med strålande skådespelare. Skön i alla vinklar och vrår, griper tag och engagerar, skön, medryckande stämning trots att tragedin lurar bakom hörnet...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Små vita lögner