Liv & Ingmar

Originaltitel: Liv & Ingmar
Regissör:Dheeraj Akolkar
Utgivningsår:2012

Om Liv & Ingmar:

En kärlekshistoria som täcker relationen mellan Ingmar Bergman och Liv Ullmann, en relation som sträckte sig över 42 år och tolv filmer. Dokumentären är en homage och en berättelse ur Liv Ullmanns perspektiv.

Titel: Deep Web
År: 2006
The Flying Scotsman
Titel: Poirot: Korten på bordet
Originaltitel: Poirot: Cards on the Table
Regissör: Sarah Harding (I)
År: 2005

Dheeraj Akolkar

Dokumentär

Liv og Ingmar, A Love Story: Liv & Ingmar

Indien, Norge, Storbritannien
Diskussioner om Liv & Ingmar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Liv & Ingmar (19 st)
haajen (Anmäl)   17/11 2014
Den är intressant och Liv är engagerande men filmen känns lite ytlig, undrar lite om barnets utsatthet i det tydligen stormiga förhållandet och här är mycket som känns obesvarat efter man sett klart filmen. Hade gärna hört lite fler röster beskriva relationen men det var uppenbarligen inte tanken men den här filmen.
Punkliv (Anmäl)   2/9 2014
Svag, svag trea. Oftast intressant men Liv blev lite tråkig till slut. Tycke ändå att den är värd trean.
AndreaFurberg (Anmäl)   25/1 2014
jag håller med om filmens alla brister men jag tyckte ändå den var bra.
AddeColciago (Anmäl)   15/1 2014
Berättelsen i sig är det inget fel på. Kärlekshistorien och relationen mellan Liv och Ingmar är fascinerande på många sätt och det är kul att Liv delar med sig så. Men att bara lyssna på hennes inlästa manus i 80 minuter - inte lika spännande.
larox (Anmäl)   15/1 2014
Kärlekens outgrundliga vägar är slingriga och svåra, det bevisade Liv med sin dokumentär. Kärlek, hat och svartsjuka på allra högsta nivå. Kändes ärligt, rakt, vackert och naturligtvis - svårt för de inblandade. Sådan är kärleken!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Liv & Ingmar