50/50

Originaltitel: 50/50
Regissör:Jonathan Levine
Utgivningsår:2011

Om 50/50:

Adam är 27 år och får, trots sitt hälsosamma liv, en allvarlig cancerdiagnos. För att hantera sin nya situation har han den bästa och inte helt smidiga polaren Kyle, sin chockade mamma, flickvännen Rachael och den nyutexaminerade terapeuten Katie som tar sig an Adam som sin tredje patient - någonsin.

Titel: Me and Earl and the Dying Girl
Originaltitel: It's Kind of a Funny Story
Regissör: Anna Boden, Ryan Fleck
År: 2010
It's Kind of a Funny Story

Joseph Gordon-Levitt, Seth Rogen, Anna Kendrick, Bryce Dallas Howard, Anjelica Huston, Serge Houde, Andrew Airlie, Matt Frewer, Philip Baker Hall, Sugar Lyn Beard, Yee Jee Tso, Sarah Smyth, Peter Kelamis, Jessica Parker Kennedy, Laura Bertram

Will Reiser

Drama, Komedi, Romantik, Biografi

Med i listor: 2010-tal Top 50, Biografi Top 50
Kommentarer om 50/50 (263 st)
hsimpson (Anmäl)   21:17 30/5
Blir tramsigare än den behöver vara, och är inte så djup som den hade kunnat vara. Synd, för den har potential. Stark tvåa.
Gordyal (Anmäl)   22:33 29/3
Charmig och trevlig utan att vara sliskig. Jag gillar definitivt relationen mellan Adam och Kyle. Dessutom är scenen då Kyle har varit på vernissage vansinnigt roligt. Bra lir av Gordon-Levitt i denna väl fungerande bagatell. (8/15)
sawa (Anmäl)   16/9 2018
Bra, om än lite väl lätt i hur påverkad man blir av medicineringen, trovärdig historia. Joseph Gordon-Levitt och Anna Kendrick bra, Seth Rogen oftast lite väl mycket (som han brukar).
picklessmulan (Anmäl)   27/8 2018
Trevlig film om ett högst Aktuellt ämne. Pendlar mellan 3 och 4. Men eftersom jag både skrattade och var nära till gråt visar att filmen berörde. Slutresultatet hamnar därför på en 4a
Rai (Anmäl)   11/3 2018
Nä, jag tycker faktiskt den här filmen är ganska fång!!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 50/50
Se filmen