Livet é python

Originaltitel: And Now For Something Completely Different
Regissör:Terry Gilliam, Ian McNaughton
Utgivningsår:1971

Om Livet é python:

Monty Python-gängets första långfilm, som egentligen är en samling sketcher, bland annat Skogshuggarsången, Den döda papegojan, och Den ungersk-engelska ordboken.

Titel: Monty Pythons Life of Brian - ett herrans liv
Originaltitel: The Kentucky Fried Movie
Regissör: John Landis
År: 1977
The Kentucky Fried Movie

John Cleese, Terry Jones, Eric Idle, Terry Gilliam, Michael Palin, Graham Chapman, Connie Booth, Carol Cleveland

Eric Idle, Michael Palin, Terry Jones, Graham Chapman, John Cleese, Terry Gilliam

Komedi

Storbritannien
Diskussioner om Livet é python  (0 diskussioner)
Kommentarer om Livet é python (179 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Rolig
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Klockrent! Papegojan är bland det bästa Monty Python gjort!
martin eden (Anmäl)   24/4 2016
[rek. 3] Jag måste ju inleda med att jag är ett stort Python-fan som älskar både tv-serien och långfilmerna. I denna film har några av de bästa, men långt i från alla!, sketcherna samlats och spelats in på nytt för långfilms-formatet. Det är väldigt lyckat, även om jag ofta föredrar versionerna från tv-serien. En av sakerna jag älskar med Python är hur de olika sketcherna länkas till varandra och hur en enhet bildas trots att det inte egentligen finns någon. Jag känner mig frestad att ge denna full pott, men avvaktar och ger den tills vidare en mycket stark fyra. Mycket bra!!! 4+
Halofreak92swe (Anmäl)   7/2 2016
Wow haha vilken röra! Vissa sketcher är är awesome medan andra är lite mer "meh..". Gillar monty python väldigt mycket dock, ska bli jätteintressant att se John Cleese live i Örebro i vår! :D
AlbinWesley (Anmäl)   29/6 2015
Vissa sketcher är femmor, andra är tvåor. En del är jag bekant med sen tidigare, andra inte. Men jag tycker om inramningen, och det är förstås mycket roligt. Men sketch på sketch på sketch är inte optimalt för långfilmsformatet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Livet é python