Livet från den ljusa sidan

Originaltitel: As Good As It Gets
Regissör:James L Brooks
Utgivningsår:1997

Om Livet från den ljusa sidan:

En romantisk komedi om den osannolika förbindelsen mellan tre helt olika New York-bor: En snabbkäftad romanförfattare med fobier, en servitris som även är ensamstående mor och en homosexuell konstnär. Och... ja visst, det finns en fjärde komplicerad personlighet också. En hund som ordnar kontakten mellan dem...
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Love and Death on Long Island
Regissör: Richard Kwietniowski
År: 1997
Love and Death on Long Island

Jack Nicholson, Helen Hunt, Cuba Gooding Jr, Skeet Ulrich, Greg Kinnear, Shirley Knight, Yeardley Smith, Lupe Ontiveros, Brian Doyle-Murray, Harold Ramis, Julie Benz, Matt Malloy

Mark Andrus, James L Brooks

Drama, Komedi, Romantik

Recension Livet från den ljusa sidan

- Thiilda sätter betyg 5 och skriver:
I "Livet från den ljusa sidan" så ger James L. Brooks oss en rolig och romantisk historia om en osannolik förbindelse mellan tre helt olika New york-bor och det är genom en fjärde person som dom får kontakt, Hunden Verdell. Filmen ger en massa goda skratt, filmen får en att le hela tiden. "Livet från den ljusa sidan" Handlar som sagt om tre helt olika individer, En snabbkäftad roman författare (Jack...

Recension av Livet från den ljusa sidan - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Romantik Top 50, Startpaket 1
Diskussioner om Livet från den ljusa sidan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Livet från den ljusa sidan (396 st)
dudson (Anmäl)   18:05 3/3
Denna film pärla kommer jag ihåg som en lysande livsbejakande komedi med glimten i ögat. Jacky Boy kan verkligen göra alla slags roller med hedern i behåll!!
päronanton (Anmäl)   11/5 2018
Lysande skådespeleri!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
trevlig film
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
Mycket charmig, intelligent och värmande komedi. Genomgående bra skådespeleri med Helen Hunt och Jack Nicholson på topp. Suveränt bra manus och regi av James L. Brooks. Cool vovve. Mysrolig. Njut.
lumberdajack (Anmäl)   3/12 2016
Väldigt välgjord film. Riktigt bra huvudrollsinnehavare. Man blir verkligen engagerad i storyn. Det känns äkta! Det är tyvärr inte så vanligt att det gör det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Livet från den ljusa sidan