Livet från den ljusa sidan

Originaltitel: As Good As It Gets
Regissör:James L Brooks
Utgivningsår:1997

Om Livet från den ljusa sidan:

En romantisk komedi om den osannolika förbindelsen mellan tre helt olika New York-bor: En snabbkäftad romanförfattare med fobier, en servitris som även är ensamstående mor och en homosexuell konstnär. Och... ja visst, det finns en fjärde komplicerad personlighet också. En hund som ordnar kontakten mellan dem...
Se filmen på Netflix

Regissör: Peter Cattaneo
År: 1997
Genre: Komedi
Allt eller inget

Jack Nicholson, Helen Hunt, Cuba Gooding Jr, Skeet Ulrich, Greg Kinnear, Shirley Knight, Yeardley Smith, Lupe Ontiveros, Brian Doyle-Murray, Harold Ramis, Julie Benz, Matt Malloy

Mark Andrus, James L Brooks

Drama, Komedi, Romantik

Recension Livet från den ljusa sidan

- Thiilda sätter betyg 5 och skriver:
I "Livet från den ljusa sidan" så ger James L. Brooks oss en rolig och romantisk historia om en osannolik förbindelse mellan tre helt olika New york-bor och det är genom en fjärde person som dom får kontakt, Hunden Verdell. Filmen ger en massa goda skratt, filmen får en att le hela tiden. "Livet från den ljusa sidan" Handlar som sagt om tre helt olika individer, En snabbkäftad roman författare (Jack...

Recension av Livet från den ljusa sidan - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Romantik Top 50, Startpaket 1
Diskussioner om Livet från den ljusa sidan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Livet från den ljusa sidan (397 st)
karlmats (Anmäl)   23:33 13/6
Även om jag inte sett den förrän nu så känns det lite som en modern 90-talsklassiker. Nicholson går all in på att spela en riktig skitgubbe men han håller ändå sin OCD under kontroll och även om man mestadels stör sig på honom så finns det ju nåt mått av sympati för honom också, och visst kan han vara rolig när han skäller ut folk. Hunt gör en bra insats, varm och härlig och hennes karaktär är det ju också synd om. Det kan man väl säga om Kinnear också även om jag inte vet om han gör en så bra insats som skådis egentligen, men karaktären ger en bra balans i den treenighet som huvudskådisarna skapar. Det är ett bra manus helt enkelt och jag trivs i den här filmen. Slutet hade jag kunnat klarat mig undan dock, men det är väl en petitess i sammanhanget. Det blir en 3a, men mer än så är aldrig aktuellt.
dudson (Anmäl)   18:05 3/3
Denna film pärla kommer jag ihåg som en lysande livsbejakande komedi med glimten i ögat. Jacky Boy kan verkligen göra alla slags roller med hedern i behåll!!
päronanton (Anmäl)   11/5 2018
Lysande skådespeleri!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
trevlig film
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
Mycket charmig, intelligent och värmande komedi. Genomgående bra skådespeleri med Helen Hunt och Jack Nicholson på topp. Suveränt bra manus och regi av James L. Brooks. Cool vovve. Mysrolig. Njut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Livet från den ljusa sidan