Livet går vidare

Originaltitel: Livet går vidare
Regissör:Anders Henrikson
Utgivningsår:1941

Om Livet går vidare:

Den frånskilde ingenjören Mikael Bourg har tjänstgjort i sjutton år i den franska armén i Afrika. Han drabbas av malaria och återvänder hem. Mötet med sonen Ludvig blir en mycket stor besvikelse. Bourg förälskar sig i den unga Ebba, men trots sin karriär och framgångar får han inget arbete. Ebba, som allvarligt förälskat sig i honom, hävdar att visst kan en kvinna arbeta och försörja sin man och familj. Bourg vill inte godta detta och beslutar sig för att återvända till Afrika.

Aino Taube, Hasse Ekman, Edvin Adolphson, Stig Järrel, Sigurd Wallén, Anders Henrikson, Olav Riégo

Bengt Idestam-Almquist, Anders Henrikson, Dagmar Edqvist

Drama

Sverige
Diskussioner om Livet går vidare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Livet går vidare (7 st)
Dr Vergerus (Anmäl)   15:23 25/3
Gillar den inte så mycket, men alltid en fröjd med Hasse Ekman.
yrkeschaufföre (Anmäl)   6/11 2012
jag gillade den inte och jag tror inte att jag förstod riktigt hur de tänkte. Hasse var ju iofs bra som vanligt. En tvåa.
kennert (Anmäl)   29/3 2009
Teatralisk.
Tobias Rydén (Anmäl)   24/3 2009
Mycket svag trea. Teatraliskt skådespeleri, med en del sköna biroller (Stig Järrel är bra i den scen han medverkar i t.ex.). Som skeptiker gillar jag att doktor Bolivar (Sigurd Wallén) i en scen får klargöra att homeopater är kvacksalvare.
gjoon (Anmäl)   23/3 2009
Jag gillar hur prydligt de pratar. Jag ogillar den dåliga ljudkvalitén, men vad kan man förvänta sig av en film från -41?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Livet går vidare