Betyg idag: 1 341 Besökare idag: 4 910

Originaltitel: Llik Your Idols
Regissör:Angélique Bosio
Utgivningsår:2008

Om Llik Your Idols:

Parallellt med att No Wave-genren vände upp och ned på de musikala normerna, växte undergroundfilmrörelsen “The Cinema of Transgression” fram. Detta är historien om transgression-filmerna, berättad genom porträtt av de ledande filmmakarna Richard Kern, Lydia Lunch, Joe Coleman och Nick Zedd. Allt detta med hjälp av Bruce LaBruce, Thurston Moore från Sonic Youth och Richard Hell (utan The Voidoids), som får i uppgift att beskriva transgression-genrens orgastiska glansdagar. De var alla utstickare på sin tid, men har utan tvivel lämnat ett ofrånkomligt avtryck i nutidens filmmakeri och modeestetik.