Betyg idag: 1 177 Besökare idag: 5 565

Originaltitel: Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:1998

Om Lock, Stock and Two Smoking Barrels:

Eddy har ett rykte om sig att vara en av stans skickligaste kortspelare. Tillsammans med sina tre kompisar Tom, Bacon och Soap har han lyckats få ihop 100.000 pund, som han tänker satsa på illegalt kortspel. Kortkvällen slutar med katastrof. När Eddy lämnar spellokalen är han skyldig Yx-Harry, en hänsynslös falskspelare, en halv miljon, som han måste betala tillbaka inom en vecka. Om inte, kommer Eddy och hans polare att förlora sina fingrar ett i taget...
Se filmen på Netflix

Regissör: Paul McGuigan
År: 2006
Genre: Drama, Thriller
Lucky Number Slevin

Jason Flemyng, Dexter Fletcher, Nick Moran, Jason Statham, Steven Mackintosh, Nicholas Rowe, Vinnie Jones, P H Moriarty, Sting, Frank Harper, Vas Blackwood, Steve Sweeney, Alan Ford, Ronnie Fox, Huggy Leaver, Stephen Marcus

Guy Ritchie

Komedi, Kriminalare, Thriller

Storbritannien

Recension Lock, Stock and Two Smoking Barrels

- connya sätter betyg 2 och skriver:
Efter att ha hört så mycket positivt om denna filmen beslutade jag mig för att se den. Det bestående intrycket blev ganska torrt. Hela historien om en kortspelare som blir skyldig en falskspelare en massa pengar känns visserligen ganska rolig - men för mig totalt ointressant. Jag känner ingenting, jag bryr mig inte och jag tycker inte att våld och en hård Vinnie Jones är särskilt coolt. För det...

Recension av Lock, Stock and Two Smoking Barrels - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Kriminalare Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om Lock, Stock and Two Smoking Barrels  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lock, Stock and Two Smoking Barrels (799 st)
Sarcadoz (Anmäl)   23/4 2016
Helt underbar
92axha10 (Anmäl)   18/10 2015
Allt från skådespelet till regin till manus sammansmälter perfekt för en ytterst underhållande film. Högt tempo från början till slut och det blir aldrig tråkigt. Typisk Ritchie-stil som alltid får mig på gott humör.
Thavox (Anmäl)   18/9 2015
Visst är den bra. Men man blir galen på idioterna emellanåt! :)
Sarakin76 (Anmäl)   10/9 2015
Sånn lager man film.
RichardEk (Anmäl)   23/5 2015
Det här är verkligen underhållning för stunden! En fartfylld stilbildande gangsterkomedi med idel färgstarka rollkaraktärer i högt tempo både berättarmässigt som bildmässigt. Dialogerna är fyllda av ett mustigt bildspråk och väldigt underhållande i all sin enkelhet inramade i ett manus som trots alla irrvägar hänger ihop på ett föredömligt sätt. Det är lätt att förstå att Guy Ritchie fick en sådan status efter denna film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lock, Stock and Two Smoking Barrels