Lockbete

Originaltitel: Bait
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2000

Om Lockbete:

Alvin Sanders, dömd till fängelse för en mindre stöld, delar cell med John Jaster, den ena halvan av en avancerad tjuvduo. Jasters kriminelle partner är fortfarande på fri fot. Alvin drömmer om att slippa ut ur fängelse för att börja om på nytt med sin flickvän. När Alvin släpps fri för att fungera som lockbete för en farlig förbrytare som planerar att stjäla guld från den amerikanska staten, tror han att hans lycka är gjord. Han tror fel...

Titel: Firewall
Regissör: John Moore (I)
År: 2001
Genre: Drama, Action, Thriller, Krig
Behind Enemy Lines

David Morse, David Paymer, Jamie Foxx, Robert Pastorelli, Doug Hutchison, Kimberly Elise, Jamie Kennedy, Mike Epps, Tia Texada

Andrew Scheinman, Tony Gilroy, Adam Scheinman

Action, Kriminalare, Thriller

Kanada, USA, Australien
Diskussioner om Lockbete  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lockbete (22 st)
Krille80 (Anmäl)   28/1 2015
En film med lite av varje för att underhålla mig och speciellt på en härlig och lat helg-eftermiddag. Här får jag spänning, action och kul skådespelare. David Morse, en mycket underskattad skådespelare, lyfter filmen. Jag gillar regissören Antoine Fuqua som dessutom året efter denna film skulle ge oss den väldigt sevärda "Training Day" med Denzel Washington. 3+
dudson (Anmäl)   27/2 2014
Rätt rörig&poänglös. verkar som regissören hafftat ihop nått bara. men ändå så fastnar man för storyn och människorna i filmen. sen märks det att filmen är 14år gammal åxå. nåja 2+
kervisch (Anmäl)   28/11 2012
Bra rulle helt enkelt. innehöll det mesta.
Zebulonm (Anmäl)   18/7 2010
Tycker den var helt okej
Djason (Anmäl)   13/8 2009
Skön film som lyfter pga Jamie Foxx sköna minspel. David Morse är också en klart underskattad skådis som får denna film att lyfta från att vara just ok till att vara bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lockbete