Betyg idag: 1 240 Besökare idag: 7 896

Originaltitel: Cruising
Regissör:William Friedkin
Utgivningsår:1980

Om Lockbetet:

En seriemördare härjar bland New Yorks homosexuella. En ung polis får i uppdrag att utge sig för att vara homosexuell för att fånga mördaren.

Titel: Sea of Love
Regissör: Paul Schrader
År: 1978
Film nr.: 22047
Hardcore - En brutal verklighet

Al Pacino, Paul Sorvino, Karen Allen, Richard Cox, Don Scardino, Joe Spinell, Jay Acovone, Randy Jurgensen, Barton Heyman, Gene Davis, Arnaldo Santana, Larry Atlas, Allan Miller, Sonny Grosso, Ed O'Neill

William Friedkin, Gerald Walker

Drama, Kriminalare, Thriller

USA, Västtyskland

Recension Lockbetet

- Lokomotiv sätter betyg 3 och skriver:
"Have you ever sucked a man's cock?" Något i den stilen frågar Paul Sorvinos polisboss när han rekryterar undercoversnuten Steve Burns, spelad av Al Pacino. New York har under en tid drabbats av en serie makabra mord på homosexuella. Det blir Steve Burns uppgift att nästla sig in i NY-bögarnas undre värld av gaybarer och sadomasochism. Burns tar in på ett nytt ställe och blir granne med ett...

Recension av Lockbetet - Läs hela!

Kommentarer om Lockbetet (67 st)
emilstjernholm (Anmäl)   21:48 7/4
Fantastiska miljöskildringar från en del av gayscenen i downtown New York. Jag gillar stämningen men storyn saknar driv. De sista scenerna är som någon poängterande smått skrattretande.
Jaganatha (Anmäl)   21:51 6/4
Det är sant att filmens slut är förvirrande i fråga om mordgåtans lösning. Det var förmodligen Friedkins avsikt också. Filmen har förresten verklighetsbakgrund - det handlade om ett gäng som utsatte homosexuella män för utpressning och som misstänktes för en serie mord inom läderbögscenen. Men ingen blev dömd...
Zero75 (Anmäl)   17:20 30/3
Det slutar mest dumt, vilket är himla synd för annars är filmen bara rent guld. Välkomponerade bilder, underbart slitna New York miljöer och dom snyggaste och coolaste läderbögarna och lädertransorna jag sett. Och parkerna, magiska platser.
Mat1az (Anmäl)   2/6 2016
Håriga män. Svett. Läder. Och Al Pacino. Positivt överraskad. Får lite Giallo feelis av denna.
Paramis (Anmäl)   8/4 2016
Totalt sevärd om man inte får avsmak av osmakliga bilder. Bra, foto, stämning och intressanta karaktärer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lockbetet