Betyg idag: 1 248 Besökare idag: 4 713

Originaltitel: Logan
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:2017

Om Logan: The Wolverine:

I en nära framtid tar en sliten Logan hand om en sjuk Professor X, i en gömma nära den mexikanska gränsen. Men Logans försök att hålla sig undangömd från världen och sitt förslutna ställs plötsligt på sin spets när en ung mutant anländer och som visar sig förföljas utav mörka krafter.

Titel: The Wolverine
Regissör: Kim Ji-woon
År: 2013
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
The Last Stand

Hugh Jackman, Patrick Stewart, Dafne Keen, Boyd Holbrook, Stephen Merchant, Elizabeth Rodriguez, Richard E Grant, Eriq La Salle, Elise Neal, Quincy Fouse, Jason Genao, Hannah Westerfield, Bryant Tardy, Ashlyn Casalegno, Alison Fernandez, Parker Lovein

James Mangold, Michael Green, Scott Frank

Drama, Action, Science Fiction

Wolverine 3

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Logan: The Wolverine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Logan: The Wolverine (94 st)
karlmats (Anmäl)   15:05 19/8
Jackman är tillbaka som en av mina favoritsuperhjältar och här får vi en rejäl avvikare från vad som normalt serveras i den här genren. Det är skitigt och mer jordnära, Logan har åldrats och detsamma gäller Professor X som spelas briljant av en 77-årig Patrick Stewart som är lika briljant som vanligt trots åldern. Dafne Keen gör en suverän insats som barnskådis och påminner lite om en ung Rooney Mara. Även riktigt kul att se Stephen Merchant i en roll där man knappt känner igen honom. Riktigt välskrivet och välregisserat och det är kul att man lyckas så pass bra med sina ambitioner. Det är en stark 3a.
ilgoga (Anmäl)   15:36 19/2
Har väldigt svårt att betygsätta denna. Hade detta varit en helt egen Wolverine-film utan allt bagage från de tidigare i detta universum så hade jag nog tyckt den var riktigt bra, men nu är det ju inte så och detta drar ner den. Tycker att den andra klonen är ett lat val också. Men Jackman är tung i rollen och övriga gör också bra ifrån sig.
Bumbi78 (Anmäl)   23:30 18/2
Om det här var sista filmen i X-men / Wolverine-serien är jag mer än nöjd, för den här kom som en smocka. Våldsam, dystopisk och mer "down to earth" än alla andra av Marvels moderna filmer. Det här är långt ifrån käcka effektbaserade filmer som Avengers eller valfri superhjälte och det funkar alldeles utmärkt. Jackman, Stewart och tjejen gjorde alla mycket bra ifrån sig här.
PiratDjinn (Anmäl)   14:59 10/2
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här. Filmen är ju mer drama än action, och det är relativt enkelt att förutsäga vad som kommer hända. Men jag gillar ändå filmen. Det jag ogillar är att den gör en "Red dead redemption" med en karaktär som jag följt sedan jag kunde läsa. Det känns helt fel i hela kroppen när filmen är slut, och jag är riktigt arg på manusförfattarna för det man har gjort.
Jamesa (Anmäl)   01:26 4/2
Bra berättelse, en av de bästa superhjältefilmerna på längre tid.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Logan: The Wolverine