Betyg idag: 1 069 Besökare idag: 4 815

Originaltitel: Logan
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:2017

Om Logan: The Wolverine:

I en nära framtid tar en sliten Logan hand om en sjuk Professor X, i en gömma nära den mexikanska gränsen. Men Logans försök att hålla sig undangömd från världen och sitt förslutna ställs plötsligt på sin spets när en ung mutant anländer och som visar sig förföljas utav mörka krafter.

Titel: The Wolverine
Originaltitel: Captain America: The Winter Soldier
Regissör: Anthony Russo, Joe Russo
År: 2014
Captain America: Return of the First Avenger

Hugh Jackman, Patrick Stewart, Dafne Keen, Boyd Holbrook, Stephen Merchant, Elizabeth Rodriguez, Richard E Grant, Eriq La Salle, Elise Neal, Quincy Fouse, Jason Genao, Hannah Westerfield, Bryant Tardy, Ashlyn Casalegno, Alison Fernandez, Parker Lovein

James Mangold, Michael Green, Scott Frank

Drama, Action, Science Fiction

Wolverine 3

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Logan: The Wolverine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Logan: The Wolverine (98 st)
Rele (Anmäl)   12:52 15/3
En spännande film, men alldeles för mycket onödigt våld. Jag ger en trea.
dudson (Anmäl)   14:50 3/3
Skön dystpopisk road movie med en sliten Jackman. Som var rejält fläskigt våldsam. Den där tjejen var fan rejält jobbig & dryg. Stewart var såklart given i sin slit roll. Schysst filmupplevelse!!
The recensent (Anmäl)   08:10 26/1
Riktigt bra. Andra gången jag såg den gick den rakt in och allt stämde. Det är snarare en våldsam road Movie på 70-talsvis i ganska lugnt tempo än en lättsmält superhjältefilm. Bra agerat, flickan i filmen är duktig och den är snyggt filmad. Men som sagt detta är ett ganska lugnt men våldsamt drama ingen popcorn film med oneliners. Stark fyra nära femma!
Murvel48 (Anmäl)   24/10 2018
En rätt tradig film - och rätt osympatisk på flera sätt.
karlmats (Anmäl)   19/8 2018
Jackman är tillbaka som en av mina favoritsuperhjältar och här får vi en rejäl avvikare från vad som normalt serveras i den här genren. Det är skitigt och mer jordnära, Logan har åldrats och detsamma gäller Professor X som spelas briljant av en 77-årig Patrick Stewart som är lika briljant som vanligt trots åldern. Dafne Keen gör en suverän insats som barnskådis och påminner lite om en ung Rooney Mara. Även riktigt kul att se Stephen Merchant i en roll där man knappt känner igen honom. Riktigt välskrivet och välregisserat och det är kul att man lyckas så pass bra med sina ambitioner. Det är en stark 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Logan: The Wolverine