Logan: The Wolverine

Originaltitel: Logan
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:2017

Om Logan: The Wolverine:

I en nära framtid tar en sliten Logan hand om en sjuk Professor X, i en gömma nära den mexikanska gränsen. Men Logans försök att hålla sig undangömd från världen och sitt förslutna ställs plötsligt på sin spets när en ung mutant anländer och som visar sig förföljas utav mörka krafter.

Titel: Scratch
Regissör: Herve de Crecy, Francois Alaux, Ludovic Houplain
År: 2009
Genre: Komedi, Action
Logorama

Hugh Jackman, Patrick Stewart, Elizabeth Rodriguez, Stephen Merchant, Richard E Grant, Doris Morgado, Boyd Holbrook, Eriq La Salle, Elise Neal, Reynaldo Gallegos, Dafne Keen

James Mangold, Michael Green, Scott Frank

Drama, Action, Science Fiction

Wolverine 3

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Logan: The Wolverine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Logan: The Wolverine (34 st)
Tim Buckley (Anmäl)   22:47 23/3
(rek 4a) Extremt överskattad. Har sett och i olika utsträckningar tyckt om samtliga x-men /wolverine filmer och tycker dessutom mycket om regissör James Mangold. Men det här?
djonipony (Anmäl)   15:20 23/3
Obegripligt att den är typ topp 60 på IMDB.
Starkbröl (Anmäl)   14:09 21/3
Lättkonsumerad och lättglömd. Ganska svag fyra. Ett mycket välgjort och välfilmat karaktärsfokuserat drama utan någon egentlig poäng. Actionsekvenserna balanserar tillräckligt med dramat, det är alltså inte bara oändliga slagsmålssekvenser och CGI-koreografi som i de flesta andra Marvelfilmer. En av de bättre Marvelfilmerna men den lämnar inga spår efter sig, utom (SPOILER ALERT!) det uppenbara löftet om en slags reboot med teen-Xmen.
the Feber (Anmäl)   14:06 20/3
En av årets absolut bästa filmer! Man har verkligen vågat göra sin egen grej och lämnat comics-mallen! Bra story, imponerande skådespeleri, gripande historia, olidlig spänning och en otrolig jobbig nerv genom hela filmen. Är fortfarande i chock!
zallaxx (Anmäl)   00:00 20/3
Snacka om najs. Kul att se en xmen film som inte är som alla andra. Gillar den lite futuristiska känslan på vissa element samtidigt som många scener ibörjan nästan är postapo. Och Slutet!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Logan: The Wolverine
Se filmen