Betyg idag: 2 655 Besökare idag: 6 766

Originaltitel: Logan
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:2017

Om Logan: The Wolverine:

I en nära framtid tar en sliten Logan hand om en sjuk Professor X, i en gömma nära den mexikanska gränsen. Men Logans försök att hålla sig undangömd från världen och sitt förslutna ställs plötsligt på sin spets när en ung mutant anländer och som visar sig förföljas utav mörka krafter.

Titel: X-Men Origins: Wolverine
Originaltitel: The Last Stand
Regissör: Kim Ji-woon
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
The Last Stand

Hugh Jackman, Patrick Stewart, Dafne Keen, Boyd Holbrook, Stephen Merchant, Elizabeth Rodriguez, Richard E Grant, Eriq La Salle, Elise Neal, Quincy Fouse, Jason Genao, Hannah Westerfield, Bryant Tardy, Ashlyn Casalegno, Alison Fernandez, Parker Lovein

James Mangold, Michael Green, Scott Frank

Drama, Action, Science Fiction

Wolverine 3

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Logan: The Wolverine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Logan: The Wolverine (87 st)
RichardEk (Anmäl)   13:49 14/11
Jag är lite osäker på att ge toppbetyg, men det känns som det var så länge sedan jag gjorde det. Men det är en mycket bra film, bland det bästa jag sett på mycket länge. Här finns ett djup i karaktärerna och en melankolisk stämning som verkligen berörde mig. Nu såg jag filmen två gånger med kort mellanrum, och det var framför allt under andra sittningen som jag blev berörd. En central pusselbit är att den skiljer sig så från de övriga filmerna i serien genom att den är så socialrealistisk, med ett relativt långsamt handlingsförlopp utan att för den skull inte innehålla mycket (och blodig) action. Ifall filmen nu ska vara ett slags avslut på x-men - serien är den verkligen ett värdigt sådant.
YouAreNrIchi (Anmäl)   19:22 2/11
Bevis för att en superhjältefilm inte behöver handla om att rädda världen,
Filmfantast86 (Anmäl)   01:07 28/10
jingoo (Anmäl)   18:47 21/10
Bra stämning, bra action, bra skådisar men handlingen känns mest som en liten epilog. Vilket det iofs är. Skönt att det för en gångs skull inte är ännu en datoranimerad apokalyps att kämpa mot.
kingkong (Anmäl)   18:27 17/10
Vilket skräp. spolade igenom delar. (och då gillar jag de gamla x-manfilmerna)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Logan: The Wolverine
Se filmen