LOL

Originaltitel: LOL
Regissör:Lisa Azuelos
Utgivningsår:2012

Om LOL:

Möt Lola, även kallad "Lol". Hon är i den åldern då plugget är som mest krävande, kärleken som mest smärtsam, mamma Anne som allra jobbigast och kompisarna det viktigaste i livet.

Titel: New Year's Eve
Regissör: Angel Gracia
År: 2011
Genre: Drama, Komedi, Romantik
From Prada to Nada

Miley Cyrus, Demi Moore, Ashley Greene, Douglas Booth, Thomas Jane, Jay Hernandez, Marlo Thomas, Nora Dunn, Gina Gershon, Fisher Stevens, George Finn, Lina Esco, Ashley Hinshaw, Tanz Watson, Austin Nichols, Jean-Luc Bilodeau, Adam G Sevani

Lisa Azuelos

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om LOL  (0 diskussioner)
Kommentarer om LOL (52 st)
KyLLo (Anmäl)   29/1 2016
En skaplig genrefilm. Jag hade riktigt låga förväntningar och trodde att det skulle vara ännu en film som försöker bräcka andra i genren genom att vara ännu mer överdriven och att Miley gå mig på nerverna genom att driva omkring som en bortskämd och kaxig diva. Tji fick jag. Jag håller inte alls med om att det är mycket sexism, eller naket heller för den delen, särskilt inte sett till genren high school-film. Inga vilda fester, sexorgier, knarkande och cruisande. Nej, istället ganska mild och oskyldig i sin skildring. Den berättas ur tjejperspektiv och handlar främst om småflörtande med killar, vänner och familj. Om man nu ska måla upp objekt är det männen som är objekt, för ovanlighetens skull. Jag tycker att filmen funkar rätt bra eftersom det är tempo och inte blir genomsmörigt eller för överdrivet. Det känns inte som att den försöker chockera tittaren eller efterlikna andra filmer till pricka. Bristen tycker jag ligger i att den saknar det där lilla extra. Det finns inget klimax och ingenting som sticker ut mer än ett och annat oväntat skämt. Om man minns något från filmen är det förmodligen mest känslan och skådespelarna. Eller någon oväsentlig detalj, som att Mileys rollfigur skriver väldigt snabbt. Jag undrar om någon kan tyda hennes handstil. :)
dileva (Anmäl)   16/10 2014
dåligt musik, mycket sexism och massa amerikansk smörja. Miley och Demi är bra dock. Stark etta.
AlbinWesley (Anmäl)   2/9 2014
Det här var ju inte den LOL jag egentligen hade velat se, uppenbarligen, men tyckte den var okej. Den kändes mer uppriktig än vad filmer av detta slag oft gör. Eller, det är svårt att säga vilket slag filmen är av, och det är väl det som är bra. Den landar i något gränsland mellan förutsägbart och värdelöst trams och rätt så bra indie. Musiken är fin i alla fall! Och en del annat. Även om mycket är rätt träigt också.
mageek (Anmäl)   24/8 2014
Vet inte varför jag inte ger den här en etta. Egentligen är den rätt kass. Men som underhållning när man låg bakfull och käkade pizza gjorde den sitt jobb
kokosbollen (Anmäl)   27/10 2013
En småmysig film som är prefekt att se när man inte har något bättre för sig! Klar värd trea!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till LOL