London to Brighton

Originaltitel: London to Brighton
Regissör:Paul Andrew Williams
Utgivningsår:2006

Om London to Brighton:

London 3:07 a.m. Två flickor rusar ut från en offentlig toalett. Det hoppar på ett tåg mot turistorten Brighton och lämnar hastigt den engelska metropolen bakom sig. Samtidigt beordrar den psykotisk gangstern och hallicken Derek att flickorna måste fångas in. En ovanlig gangsterhistoria.

Titel: This Is England
Originaltitel: Sherrybaby
Regissör: Laurie Collyer
År: 2006
Sherrybaby

Lorraine Stanley, Georgia Groome, Johnny Harris, Sam Spruell, Alexander Morton, Nathan Constance, Claudie Blakley, Jamie Kenna, David Keeling, Jack Deam, Chloe Bale, Tim Matthews

Paul Andrew Williams

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien
Med i listor: Stockholm XVII Competition
Diskussioner om London to Brighton  (0 diskussioner)
Kommentarer om London to Brighton (45 st)
XJR (Anmäl)   4/7 2013
Svart, skitig, motbjudande, hopplös.... sånt är livet för personerna i filmen. Man blir dyster till mods av att se den, och det är just det som är kvaliteten med denna film. Imponerande prestationer av amatörskådisarna, särskilt flickan - hon är lysande! Det enda som jag inte riktigt gillar är slutet, tyckte det kom plötsligt och för kort, men nog vill jag ändå ge filmen en 4.
Dobegirl (Anmäl)   6/4 2013
Nä, det håller inte hela vägen....
Magister (Anmäl)   23/3 2013
Nja. Det räcker liksom så..
Berniey (Anmäl)   30/12 2012
Mycket bra film men det känns som man sett detta många gånger tidigare men klart sevärd är den!
znail (Anmäl)   22/11 2009
Påminner mig om Pusher-trilogin, fast inte alls lika bra. En helt ok dos sunkig socialrealism som inte etsar sig fast eller utmärker sig, men då ska nämnas att jag inte är särskilt känslig för den här typen av misär.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till London to Brighton