Lone Survivor

Originaltitel: Lone Survivor
Regissör:Peter Berg
Utgivningsår:2013

Om Lone Survivor:

Navy SEAL-soldaten Marcus Luttrell och hans team ger sig ut på ett uppdrag som går ut på att döda den notoriske talibanledaren Ahmad Shah. När saker och ting går fel uppe i de afghanska bergen tvingas de istället till att kämpa för sin överlevnad.

Titel: Black Hawk Down
Regissör: Kathryn Bigelow
År: 2008
Genre: Drama, Action, Thriller, Krig
The Hurt Locker

Mark Wahlberg, Taylor Kitsch, Emile Hirsch, Ben Foster, Eric Bana, Alexander Ludwig, Rich Ting, Dan Bilzerian, Jerry Ferrara, Yousuf Azami, Ali Suliman, Rohan Chand, Sammy Sheik, Zarin Rahimi, Daniel Arroyo, David Shepard, Scott Elrod, Rick Vargas

Peter Berg

Drama, Action, Thriller, Krig, Biografi

Recension Lone Survivor

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
Baserad på Marcus Luttrells självbiografi följer Lone Survivor fyra amerikanska soldater. De är på hemligt uppdrag för att eliminera en ökänd talibanledare i de Afghanska bergskedjorna. Oturligt nog spräcks deras täckmantel och gruppen tvingas retirera djupt in i bergen. Med talibanerna hack i häl finner de sig snabbt överrumplade och i underläge i den eldstrid som uppstår. Chanserna att klara sig...

Recension av Lone Survivor - Läs hela!

Diskussioner om Lone Survivor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lone Survivor (118 st)
santiago (Anmäl)   25/6 2018
Visade tendenser till att bli en fantastisk film men flippar tyvärr ur totalt halvvägsin in i filmen.
Rai (Anmäl)   8/3 2018
också en bra film!
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Starkbröl (Anmäl)   5/1 2017
Based on a true story men ganska tråkig. "Sälarna" gör många mystiska misstag.
Olof_Gronlund (Anmäl)   28/12 2016
Väldigt sterotyp och hyllande, ganska trött på denna typen av filmer. Man fick ingen känsla för karaktärerna så man brydde sig inte så mycket. Våldet kändes överdrivet också och det var inte mycket som fick mig att tycka om den nej. Svårt att recensera filmer som baseras på verkliga händelser, för man måste hålla sig till en story. Men det var inte så spännande tyvärr och jag kommer glömma denna väldigt snabbt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lone Survivor
Se filmen