Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 686

Originaltitel: Long Way Down
Regissör:David Alexanian, Russ Malkin
Utgivningsår:2007

Om Long Way Down:

Uppföljaren till dokumentärserien "Long Way Round" där Ewan McGregor och Charley Boorman åkte jorden runt på motorcykel. Denna gång genomför vännerna en tuff resa som tar dem genom hela Afrika.

Titel: Long Way Round
Chasing Ice

David Alexanian, Russ Malkin, Charley Boorman, Ewan McGregor

Dokumentär, Mini-serie

Storbritannien
Diskussioner om Long Way Down  (0 diskussioner)
Kommentarer om Long Way Down (14 st)
Krille80 (Anmäl)   3/4 2015
Uppföljaren till dokumentärserien "Long Way Round" där Ewan McGregor och Charley Boorman åkte jorden runt på motorcykel. Denna gång bestämde de sig för att åka från Skottland ned till Sydafrika, på motorcyklar. De första avsnitten känns lite stressade då de är tvungna att hålla scheman för att hinna med t.ex. en båt som går en gång per vecka och liknande. Väl inne i Afrika blir dock denna dokumentärserie underbar fylld med fantastiska platser, människor och upplevelser. Riktigt underhållande.
T3TRiS (Anmäl)   3/10 2012
Har inte samma hjärta som Long Way Round.
Ngdawa (Anmäl)   28/2 2011
tyvärr känns den lite hoppig och mer ihopklippt än 'long way round', mwn det är en ritkigt häftig resa - igen!
kolle82 (Anmäl)   25/1 2011
I jämförelse med "Long way round" känns denna lite stressad i planeringen så det spontana äventyret begränsas något. Kul att alla människor de möter är vänliga och nyfikna, ger en bra bild av det riktiga Afrika.
k1ngk0ng (Anmäl)   2/1 2011
åå så mysig, men det denna saknar i jämförelse med long way round, är att den är för planerad för organiserad, den blöder lite i äventyrs aspekten..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Long Way Down