Lönsboda Fox

Originaltitel: Lönsboda Fox
Regissör:Charlotte Eliasson
Utgivningsår:2004

Om Lönsboda Fox:

Samantha Fox uppträdde på Junesco Rock Palace i den skånska orten Lönsboda. Där slog hon en kille i publiken med mikrofonen efter att han försökt ta henne på brösten. Men fick Samantha Fox kanske skylla sig själv som varit så "utmanande"?

Kortfilm, Dokumentär

Sverige
Med i listor: Norrbottens filmdagar 2004
Filmnummer: 19916
Diskussioner om Lönsboda Fox  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lönsboda Fox (11 st)
Semiramis (Anmäl)   22/8 2010
Dokumentärt är den ju väldigt dålig. Kul story på något vis, men det är allt.
jaghardamp (Anmäl)   22/12 2009
Inte alls vad jag förväntat mig. Men det blir en svag tvåa, för den innehöll en del ljusglimtar.
Funtomen (Anmäl)   26/2 2009
Även om jag vet att ramberättelsen är sann så känns det otroligt mycket som en mockumentär. Jag vet att en dokumentär alltid är subjektiv, men här känns det löjligt. De boende i Lönsboda framställs som riktiga byfånar rent filmiskt. Alla filmas underifrån för att skapa osmickrande vinklar och hela tiden ligger någon form av country med banjo och dragspel som en matta över hela filmen. Det är ett fånigt försök att få tittaren att tänka "Aha, här har vi att göra med riktiga idioter". Det är väldigt tråkigt, för det är en tämligen intressant film som hade kunnat bli ännu bättre med film från konserten som det handlar om. Tyvärr faller den lite platt och slutet är inte mycket att hurra för.
Daniel Mott (Anmäl)   18/2 2009
Haha, jag kan intyga att de här människorna finns på riktigt som boende i Lönsboda under några månader.
bobisinflaska (Anmäl)   7/12 2007
Jag gillar också nördfansen