Looper

Originaltitel: Looper
Regissör:Rian Johnson
Utgivningsår:2012

Om Looper:

En yrkesmördare får en dag ett uppdrag som vilket annat som helst men när han identifierar målet inser han att det är sitt framtida jag han måste mörda.

Titel: Source Code
Regissör: James Cameron
År: 1984
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Terminator

Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Pierce Gagnon, Jeff Daniels, Paul Dano, Noah Segan, Piper Perabo, Garret Dillahunt, Xu Qing, Tracie Thoms, Frank Brennan, Nick Gomez (II), Marcus Hester, Adam Boyer, James Landry Hébert

Rian Johnson

Action, Thriller, Science Fiction

USA, Kina

Recension Looper

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Looper är en mörk och brutal sci-fi historia som påminner om filmer som De 12 Apornas Armé och Minority Report. Det är en komplex och välskriven handling som kretsar kring en sorts avrättare, eller ”städare”, vid namn Joe (Joseph Gordon-Levitt) som hamnar i en knepig situation när han plötsligt är på jakt efter sitt framtida jag (Bruce Willis). Mer än så vill jag inte avslöja med risk för att förstöra...

Recension av Looper - Läs hela!

Med i listor: Tidsresor
Kommentarer om Looper (316 st)
myslas (Anmäl)   23:07 16/8
Jag tog i lite för mycket när jag satte högsta betyg första gången jag såg den, det är ingen Matrix, Inception eller T2. Men det är en av de smartaste actionfilmerna som gjorts de senaste 10 åren och jag önskar att det producerades mer av den här typen som ger en hel del eftertanke för att få ihop hela pusslet. Rian Johnsons bästa drag var att konsultera Shane Carruth (om ni tycker det här är komplicerat så är det ingenting mot Primer) för att få ihop hela tidreseparadoxen. På det stora hela jävligt bra men når inte riktigt upp till femman.
Trangor (Anmäl)   16:54 16/8
En tidsresefilm, fast bra. Naturligtvis följer det med lite ologiska paradoxer, men det tillhör genren.
Starkbröl (Anmäl)   00:28 25/2
Oengagerande och rörig.
Murvel48 (Anmäl)   21:30 22/2
Det gick på tomgång alldeles för länge i mitten och det var nära att sänka filmen. Svag trea!
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Looper