Lorca

Originaltitel: The Disappearance of Garcia Lorca
Regissör:Marcos Zurinaga
Utgivningsår:1996

Om Lorca:

Författaren Lorca vägrade fly från Spanien när fascisterna tog makten 1936 och han försvann under mystiska omständigheter. Tjugo år senare kommer författaren Ricardo Fernandez till Spanien för att, trots dödshot, utreda vad som hände med Lorca.

Titel: Lorca, havet står stilla
Originaltitel: La luz prodigiosa
Regissör: Miguel Hermoso
År: 2003
The End of a Mystery

Andy Garcia, Edward James Olmos, Esai Morales, Marcela Walerstein, Miguel Ferrer

Neil Cohen, Ian Gibson, Juan Antonio Ramos, Marcos Zurinaga

Thriller

Death in Granada

Spanien, Frankrike, USA, Puerto Rico
Diskussioner om Lorca  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lorca (3 st)
Bruneholm (Anmäl)   19/12 2009
Har inte sätt filmen men vill bara passa på att säga att jag såg en uppsätning av Lorcas "publiken" i kväll , vilket var en väldigt omtumlande upplevelse. Blev väldigt intreserad av författaren!
Wrigley (Anmäl)   21/9 2003
Hade kunnat va väldigt bra, blev medioker! Man kan inte släppa att allt e på amerikanska, åtminstone poesin kunde ju varit på org.språk! Men men helt ok engegerande film.
judocalle (Anmäl)   9/11 2002
lagom bra film andy garcia! kändes lite vanlig....hade väntat mig mer spänning och dramatik!!men en välförtjänt 3