Love Actually

Regissör:Richard Curtis
Utgivningsår:2003
Antal betyg:20106 betyg

Om Love Actually:

Julen närmar sig i England och ovanliga saker sker runt omkring. För åtta personer är livet på väg att förändras på ett eller annat sätt där kärleken är inblandad. Några blir förälskade, andra bryter upp och en del är desperat ensamma och söker efter någon speciell.

Titel: The Holiday
Regissör: Willard Carroll
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Sex lektioner i kärlek

Hugh Grant, Colin Firth, Emma Thompson, Liam Neeson, Alan Rickman, Keira Knightley, Bill Nighy, Laura Linney, Martine McCutcheon, Martin Freeman, Joanna Page, Kris Marshall, Gregor Fisher, Chiwetel Ejiofor, Heike Makatsch, Andrew Lincoln, Rodrigo Santoro

Richard Curtis

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien, USA, Frankrike

Recension Love Actually

- billybob sätter betyg 2 och skriver:
Den ultimata romantiska komedin! Ja, vem vet? Det är i alla fall så som Love actually marknadsförs. Själv tycker jag Love actually har en hel del brister. Det känns som regissören Richard Curtis (manusförfattare till bland annat Notting Hill, Fyra bröllop och en begravning) velat ta i så att han nästan spricker, Love actually är full av flera olika kärlekshistorier, några av dem så bra att de hade...

Recension av Love Actually - Läs hela!

Med i listor: Romantik Top 50
Diskussioner om Love Actually  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love Actually (1148 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   17/12 2018
Julbord plus Love actually, det har hänt förr å kommer att hända igen. Jag gillar allt i filmen utom Sarah & Karls historia, varför kan inte den få sluta lyckligt?
RunRiot (Anmäl)   9/12 2018
Jag väntade mig mer av den här faktiskt. De slänger in för många plots och följer inte upp dem tillräckligt för att de ska bli intressanta. Här förväntas man istället köpa att ett par karaktärer som träffats lite hastigt en eller två gånger helt plötsligt är dökära i varandra. De få sidospår som faktiskt är lite småintressanta får alldeles för lite screentime och de fyller ut speltiden med att stapla alla möjliga klyschor på varandra. Det enda jag faktiskt inte kan klaga på är castingen, för skådespelarna levererar verkligen. Synd bara att de inte hade ett bättre manus att jobba med.
thelonelypoet (Anmäl)   1/12 2018
Osammanhängande och pinsamt klyschig...
yrkeschaufföre (Anmäl)   31/12 2017
Jag hittade varken dvd'n eller blurayen när jag skulle hem å fira jul. Så jag såg den full med reklam, närmade sig 3 timmar men klart värt det.
Sarakin76 (Anmäl)   13/12 2017
En av de beste actionfilmene på markedet. Et must hver jul.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love Actually