Love and Other Drugs

Originaltitel: Love and Other Drugs
Regissör:Edward Zwick
Utgivningsår:2010

Om Love and Other Drugs:

Jamie är en slipad säljare inom den cyniska läkemedelsbranschen. Med sin charm och skärpa gör han succé och inget verkar stå i vägen för hans lysande karriär. Tills han möter Maggie, ett yrväder vars enda fokus ligger i att ta tillvara på allt vad livet har att erbjuda. Jamie blir förälskad men är han villig att ge upp sina drömmar för en kärlek som omöjligen kan ha en framtid?
Se filmen på Plejmo

Titel: No Strings Attached
Originaltitel: No Strings Attached
Regissör: Ivan Reitman
År: 2011
Genre: Komedi, Romantik
No Strings Attached
Titel: Lyckan, kärleken och meningen med livet
Originaltitel: Eat Pray Love
Regissör: Ryan Murphy
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
Lyckan, kärleken och meningen med livet
Titel: Music From Another Room
Regissör: John H Lee
År: 2004
Genre: Drama, Romantik
A Moment to Remember

Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt, Hank Azaria, Josh Gad, Gabriel Macht, Judy Greer, George Segal, Jill Clayburgh, Kate Jennings Grant, Katheryn Winnick, Kimberly Scott, Peter Friedman, Nikki Deloach, Natalie Gold

Edward Zwick, Charles Randolph, Marshall Herskovitz

Komedi, Romantik

Love & Other Drugs

Recension Love and Other Drugs

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Men trots att filmen jobbar sig hela vägen upp ifrån plastigt menlösa "Cocktail" (Donaldson) nivåer till att under sin andra halva bli till något stundtals både charmigt, sött och sorgligt så kan jag inte hjälpa mig från att känna hur mycket filmen hade kunnat vinna på att bara låta bli att glasera det utspelade. För både hjärta, smärta och komik skildras trots allt bättre med närhet.

Recension av Love and Other Drugs - Läs hela!

Diskussioner om Love and Other Drugs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love and Other Drugs (192 st)
Roswall (Anmäl)   7/6 2018
nej, nej. slutrepliken dödde det helt. jag har allmänt svårt för Hathaway.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Den har iallafall en poäng och är igenomtänkt, så den är inte helt standard amerikansk romance film. Samspelet mellan Gyllenhal och Hathaway är bra!
Tatty (Anmäl)   10/11 2016
Bra film och jag gillade den stark. Och Jake Gyllenhaal är riktigt bra och snygg i filmen.
BlueViper (Anmäl)   4/10 2015
Stark tvåa! Levererar exakt det man förväntar sig. Bra skådespel, särskilt av Hathaway. Det som är synd är att den inte är så rolig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love and Other Drugs
Se filmen