Love and War

Originaltitel: Love and War
Regissör:Fredrik Emilson
Utgivningsår:2006

Om Love and War:

Kanske världens första animerade opera. En tragikomisk kostym- och actionfilm med operasjungade dockor i huvudrollerna.

Titel: Blood Tea and Red String
Originaltitel: Blood Tea and Red String
Regissör: Christiane Cegavske
Genre: Fantasy
Blood Tea and Red String
Titel: The Tale of How
Originaltitel: The Tale of How
Regissör: The Black Heart Gang
Regissör: E Hardon
År: 1929
Genre: Komedi, Vuxenfilm
Buried Treasure

Marie Alexis (röst), Fredrik Sjöstedt (röst)

Fredrik Emilson, Fredrik Timour

Drama, Kortfilm, Animerad, Musikal

Sverige
Med i listor: Uppsala Kortfilmfestival 2006, internationell tävlingsdel, Uppsala Kortfilmfestival 2006, svensk tävlingsdel, YouTube Screeningroom
Diskussioner om Love and War  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love and War (47 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   9/4 2013
Jag såg om den här och min tidigare fyra känns väldigt hög. Storyn saknas ju i princip helt och ett så högt betyg bara för att filmen är snyggt animerad är att ta i. Svag trea istället.
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   4/7 2011
Gillar generellt animerade djur av den här typen men gillar inte grisens (?) min, gillar inte opera (med vissa undantag), gillar inte historien (tillför inte världen någonting) och framförallt blir jag inte det minsta berörd (utom möjligen alldeles i början), vilket väl är meningen med filmen; f.ö. var jag på dåligt humör redan innan.
annihilat0r (Anmäl)   26/9 2010
Trams säger ni? Jag väljer nog ljus. Ljus och värme förmedlar karaktärerna till mig - mer för varje minut som går. Vacker och mäktig opera som stärker upp känslorna till en ny nivå. Trodde inte jag skulle gripas alls mest på grund av de animerade karaktärerna - men efter denna vackra introduktion vill jag bara ha mer! En annan viktig faktor är att berättelsen börjar på 1 och slutar på 10 - med extremt stadig upptrappning. Mycket skickligt gjort - och jag hade varit stolt som Fredrik Emilson!
rådjursblicken (Anmäl)   5/9 2010
vilket trams. om man ska göra en film ska man fan ha nåt vettigt att säga. den här säger mig ingenting, har sett samma sak en miljard gånger innan.
sunnhed (Anmäl)   5/9 2010
gulliga jävlar