Love Is a Racket

Originaltitel: Love Is a Racket
Regissör:William A Wellman
Utgivningsår:1932

Om Love Is a Racket:

Tidningskolumnisten Jimmy är hopplöst förälskad i den lättsinniga aspirerande skådespelerskan Mary som får problem med en aggressiv gangster när hennes checkar inte längre har teckning. Kärlek innebär trubbel i denna proto-screwball.

Douglas Fairbanks Jr, Ann Dvorak, Frances Dee, Lee Tracy, Lyle Talbot, Warren Hymer, André Luguet, Cecil Cunningham

Courtney Terrett

Diskussioner om Love Is a Racket  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love Is a Racket (2 st)
KimEkberg (Anmäl)   12:16 18/4
En trevlig upplevelse helt klart. Mycket fint och lyxigt fotad, och tycker ändå att det är aningen oväntat hur det tillslut artar sig och är skildrat, att familjekonstellationerna känns singulära för tiden, och moralen svår att sätta fingret på.
Tonti (Anmäl)   27/1 2018
Bra men ingen av höjdarna i Wellmans pre-code produktion. Gangsterns raggningsreplik: "If I felt half as good as you look, I'd go out and kill myself while it lasted".