Bröllop i Italien

Originaltitel: Den skaldede frisør
Regissör:Susanne Bier
Utgivningsår:2012

Om Bröllop i Italien:

En berättelse om en rad olika livsöden – där alla söker kärleken. En film om passion och lycka, om svartsjuka och ensamhet. Men först och främst om att ha modet att göra livet stora val – även om man tror att det är försent.
Se filmen på CDON

Titel: Mamma Mia!
Originaltitel: Mamma Mia!
Regissör: Phyllida Lloyd
År: 2008
Genre: Komedi, Romantik
Mamma Mia!
Titel: Tomten är far till alla barnen
Originaltitel: Tomten är far till alla barnen
Regissör: Kjell Sundvall
År: 1999
Genre: Drama, Komedi
Tomten är far till alla barnen
Titel: The Romantics
Regissör: Börje Larsson
År: 1949
Genre: Komedi
Kvinnan gör mig galen

Trine Dyrholm, Pierce Brosnan, Paprika Steen, Kim Bodnia, Sebastian Jessen, Christiane Schaumburg-Müller, Line Kruse, Molly Blixt Egelind, Stina Ekblad, Bodil Jørgensen, Micky Skeel Hansen, Philip Zandén, Ciro Petrone, Frederikke Thomassen, Birthe Neumann

Anders Thomas Jensen

Komedi, Romantik

The Bald Hairdresser, Love Is All You Need, Den skalliga frisören

Danmark, Sverige, Italien, Frankrike, Tyskland
Diskussioner om Bröllop i Italien  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bröllop i Italien (43 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   14/5 2018
Den här har jag sett flera gånger på ganska kort tid men tydligen glömt å betygsätta, Trine och Pierce är riktigt bra men alla andra verkar vara där för å fylla ut bilderna. Skönt danskt gemyt får tre.
Memmem (Anmäl)   9/5 2018
Bra danskt bröllopsdrama! Många filmer handlar om bröllop. då avgörande livsval sker och både kära och mindre omtyckta släktingar och vänner kommer. Så sker även i denna film. Två unga danskar bestämmer sig för att gifta sig ... på brudgummens pappas citronodling i Italien. Många dolda relationer kommer i dagen. Bra spelat av flera skådespelare, men jag fastnade framför allt för Trine Dyrholm, brudens mamma, som är både söt och blid. Med små medel visar hon sina känslor. Andra skådespelare spelar med ett grövre register. Vackra bilder på landskapet och tjusiga bilder på Medelhavet från provinsen Campania i södra Italien, bilder från Köpenhamn. Vackra kläder av italienskt snitt. Följsam musik, delvis italiensk. Betyg 3+
Barneyk (Anmäl)   11/7 2017
Verkligen ingenting speciellt och trean är väldigt svag, men lite fingertoppskänsla i manus, karaktärer och regi lyfter verkligen. Fin och charmig och liksom jag vet inte, mysig och välspelad. Men var den verkligen bra nog för en trea? Jo, det känns nog ändå så.
Hogman (Anmäl)   13/2 2017
lättsamt o småtrevligt, men inte jätteäkta. En svag trea för tidsfördrivet.
Troddel (Anmäl)   29/12 2016
Inte favoritgenren, men några kul danska skådisar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bröllop i Italien