Betyg idag: 1 209 Besökare idag: 4 286

Originaltitel: Love Liza
Regissör:Todd Louiso
Utgivningsår:2002

Om Love Liza:

Wilson Joels liv skakas i grunden när hans hustru Liza helt oförklarligt tar sitt liv. I sin desperation tar han sin tillflykt till droger - han inhalerar bensin och bränsle till modellplan, men inte heller den lyckan varar.

Titel: About Schmidt
Originaltitel: Tôkyô sonata
Regissör: Kiyoshi Kurosawa
År: 2008
Tokyo Sonata

Philip Seymour Hoffman, Kathy Bates, J D Walsh, Jimmy Raskin, Erika Alexander, Stephen Tobolowsky, Jack Kehler, Kelli Garner, Sarah Koskoff, Wayne Duvall, Cullen Douglas, Daniel Farber

Gordy Hoffman

Drama

Frankrike, Tyskland, USA
Diskussioner om Love Liza  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love Liza (64 st)
timbo93 (Anmäl)   14/8 2015
Philip Seymour Hoffman <3
Sture Stenhög (Anmäl)   2/3 2015
Filmer som den här blir verkligen en påminnelse om hur saknad Philip Seymour Hoffman är, ingen kunde spela sådana här roller så bra som honom. Hans karaktär är i grunden väldigt lätt att sympatisera med, men samtidigt beter han sig på ett sätt som blir väldigt frustrerande både för oss som publik och för de karaktärer som finns i hans närhet. Den motsättningen är intressant att spela på, och det krävs en skådespelare som Hoffman för att det ska fungera så bra som det gör här. Men det här är även en förvånansvärt rolig film, jag skulle inte ens beskriva det som svart humor, det är snarare svärta och humor. Det betyder att det är trivsamt och obekvämt om vartannat, vilket känns ganska unikt. Jack Kehler förtjänar också att lyftas fram för sin insats, många av filmens bästa stunder är mellan honom och Hoffman. Så jag kan inte låta bli att sätta en fyra på vad som kanske är Hoffmans mest underskattade film
mammene (Anmäl)   1/3 2015
Det ska bara vara Philip Seymour Hoffman som kan gestalta en roll som denna och det gör det ännu sorgligare att han inte finns mer. Han kunde verkligen få fram det här tragiska i människan, det destruktiva, här en man i sorg som beter sig många gånger över gränsen till det otillbörliga, men samtidigt försöker gå igenom sorgen på sitt eget sätt. Filmen får verkligen fram hur omgivningen reagerar, finns väl inget rätt eller fel där. Tycker om det lite otydliga berättandet i filmen, där man får lite hintar som man får fundera över efteråt. Bra skådespelarinsatser och jag gillade verkligen den "galne" kompisen spelad av Jack Kehler, en" frisk" fläkt i det hela.
Gordyal (Anmäl)   17/8 2014
Inledningsvis rätt så tråkig och intetsägande film, men sakta så växer den och suger in mig i den. Förmodligen sätter filmen något slags rekord i "pinsamma situationer" där jag som tittare gång efter gång sitter och skruvar på mig i någon sorts skamfyllt obehag å karaktärernas vägnar. Det är mörkt, det är varmt och det är förbannat välspelat - och inte bara av PSH. Kathy Bates är grym, Jack Kehler likaså, men det stora utropstecknet är för mig den tidigare helt okända Sarah Koskoff som imponerar stort. (10/15)
KyLLo (Anmäl)   6/8 2014
Hoffman är bra, men filmen är inte precis i min smak. Jag tycker inte att den är särskilt sympatisk och enbart att det är påfrestande när rollfiguren skämmer ut sig. Uppskattar udda detaljer mer än helheten. Lustigt att bensin verkar vara värsta innedrogen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love Liza