Love Object

Originaltitel: Love Object
Regissör:Robert Parigi
Utgivningsår:2003

Om Love Object:

Kenneth är något av en ensamvarg som skriver instruktionsböcker till tekniska produkter på dagarna. På fritiden har han svårt att skapa relationer med det motsatta könet. En dag beställer han den exklusiva "silikonbarbaran" Nikki via Internet. Kenneth mått- och utseendebeställer Nikki med Lisa, hans nya kollega, som utgångspunkt. Med tiden kommer Kenneths relationer till Lisa och Nikki i konflikt med varandra.
Se filmen på CDON

Regissör: Matteo Garrone
År: 2015
Genre: Drama, Romantik, Äventyr, Skräck, Fantasy
Tale of Tales

Desmond Harrington, Melissa Sagemiller, Rip Torn, John Cassini, Ellen Greene, Udo Kier, Brad William Henke, Camille Guaty, Michael Peña, Robert Bagnell

Robert Parigi

Komedi, Thriller, Skräck, Fantasy

Diskussioner om Love Object  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love Object (20 st)
Bumbi78 (Anmäl)   19/10 2016
Bisarr helt klart, men den vågar aldrig riktigt gå över en viss tröskel vilket den antagligen hade mått bra av. Ändå hyfsat intressant och underhållande och med den alltid galen Udo Kier i en skön biroll. Det här manuset skulle Cronenberg fått gå lös på under sin "storhetstid".
TheHorrorfan (Anmäl)   15/3 2015
Väldigt tråkig. Förstår heller inte varför den är kategoriserad som "Skräck" & "Fantasy".
Jocke_eriksson (Anmäl)   3/9 2014
En av de bängaste filmerna som jag har sett på ett tag. Udo Kier har en störtskön biroll.
Waldo Trumbull (Anmäl)   21/11 2012
Riktigt kul liten rulle. Ganska lågmäld, men snyggt genomförd. Att den sedan hade ett slut som faktiskt överraskade lite var en extra bonus, man är ju inte direkt bortskämd med det numera.
Grillo (Anmäl)   9/11 2012
Jo, bisarr kan man lugnt säga och kul att se Desmond Harrington som först tönt och sen psykopat... Det vore mer intressant om de gjort ett seriöst försök att utveckla hans figur, snarare än att bara skämta om det. Andra störmoment som extremt skjutgalna och korkade poliser drar också ner filmen. Ändå okej som underhållning och filmen är bra på att vara obehaglig här och där.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love Object