Love You More

Originaltitel: Love You More
Regissör:Sam Taylor-Johnson
Utgivningsår:2008

Om Love You More:

Efter skolan går Peter till den lokala skivaffären för att köpa Buzzcocks nya singel. Medan han letar efter singeln kommer Georgia in och hon letar efter samma skiva…

Harry Treadaway, Andrea Riseborough, Paul Ritter, Samuel Roukin, Pete Shelley, Harriet Ashcroft, Alex Kelly

Patrick Marber

Drama, Kortfilm

Storbritannien
Diskussioner om Love You More  (0 diskussioner)
Kommentarer om Love You More (6 st)
ziferN (Anmäl)   19/9 2014
Småtrevligt och underhållande med en handling som inte är direkt svårt att tycka om, samt så är samspelet mellan dessa två tonåringar bra.
Gröne_Orm (Anmäl)   6/4 2011
Rekvisitan och scenografin är ju i världsklass, och det är en riktigt riktigt bra film.
moogie6 (Anmäl)   30/10 2009
Scenen där spänningen byggs upp mellan tonåringarna är så välgjord att man själv kan känna den vibrerande nervositeten under skinnet.
zazken (Anmäl)   23/11 2008
Helt ok, armhårs-scenen är fin.
kanzi (Anmäl)   23/11 2008
Snygg och trevlig film. Första gången jag ser en kortfilm på Stockholms filmfestival som inte är så dålig att man blir förbannand...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Love You More