Lovelace

Originaltitel: Lovelace
Regissör:Rob Epstein, Jeffrey Friedman
Utgivningsår:2013

Om Lovelace:

Linda Lovelace blev 1970-talets mest omtalade kvinna efter porrfilmen ”Långt ner i halsen” som blev en sådan succé att den gjorde hårdporren rumsren. Men bakom kameran utspelades en annan historia fylld av övergrepp, misshandel och droger där Lovelace var en fånge i sitt eget äktenskap med producenten Chuck Traynor.

Titel: Boogie Nights
Originaltitel: The Runaways
Regissör: Floria Sigismondi
År: 2010
The Runaways

Amanda Seyfried, Peter Sarsgaard, Sharon Stone, Robert Patrick, Juno Temple, Chris Noth, Bobby Cannavale, Hank Azaria, Adam Brody, James Franco, Debi Mazar, Wes Bentley, Eric Roberts, Lisa Gay Hamilton, Don McManus, David Gueriera, Chloë Sevigny

Andy Bellin

Drama, Biografi

Recension Lovelace

- Surftheworld sätter betyg 3 och skriver:
Amanda Seyfrieds porträtt av Linda Lovelace är ärligt och sårbart, trots hennes gestaltning av en porrstjärna, så lyckas Seyfried inte med att tvätta bort sin stämpel som den oskuldsfulla flickan. Vi förstår också att Linda, trots sitt rykte, egentligen var lika oskuldsfull som Amanda Seyfreid innan hennes man kom in i bilden.

Recension av Lovelace - Läs hela!

Med i listor: Porrbranschen
Diskussioner om Lovelace  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lovelace (50 st)
KyLLo (Anmäl)   15:57 2/1
En välspelad film om porrbranschen som faktiskt är seriös och har budskap.
Bomkia (Anmäl)   13:26 2/1
Rörande berättelse där särskilt Sarsgaard som totalt slem övertygar. 3a.
bnw (Anmäl)   2/8 2018
Fantastiskt svårt att sätta betyg på. Jag får aldrig riktigt nåt grepp om vad jag tycker om den. Helt omöjligt att säga vad som är sant eller inte förstås, men för vad den är så tror jag det landar på 4-. Den har väl en hel del beröringspunkter med Lilja 4-ever, men den lyckas inte vara i närheten av lika direkt i tilltalet. Tror den försöker göra nån sorts poäng av att inte visa upp från början hur illa det är, men jag tycker inte det funkar särskilt väl. Bra iaf att den inte gick vidare i handlingen till när hon började bekämpa porrbranchen.
Stygga-Vargen (Anmäl)   31/7 2017
Inte totalt värdelös men långtifrån lika bra och intressant som jag hade förväntat mig.
Barneyk (Anmäl)   28/6 2017
Tafflig film som bitvis är sanslöst usel i sitt berättande. Men jag gillar verkligen greppet med att dela upp filmen så tydligt i 2 halvor för att visa olika perspektiv och det fungerar väldigt bra. Seyfried är riktigt bra i huvudrollen vilket hjälper. Första halvan är överlag mycket sämre och även om andra halvan är mycket bättre har den inte styrka och tyngd nog att leverera det den borde. Jag gillar dock hur den sätter så mycket skuld hos konservativa värderingar och missriktad välvilja, tyvärr är det extremt styltigt gjort.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lovelace
Se filmen