Lovely & Amazing

Originaltitel: Lovely & Amazing
Regissör:Nicole Holofcener
Utgivningsår:2001

Om Lovely & Amazing:

Familjen Marks är en starkt sammanknuten kvartett kvinnor. Jane är matriarken vars tre döttrar inte verkar ha något gemensamt förutom en sorts idealism som tar sig märkliga uttryck. Jane genomgår en fettsugning för att försköna sin figur, vilket bara är ännu ett exempel på den fåfänga och osäkerhet som präglar familjen. Den äldsta dottern Michelle har sin egen familj med en alienerad dotter och en man som inte ger henne något stöd.
Se filmen på Viaplay

År: 2016
Genre: Drama, Komedi
Film nr.: 120067
Wiener-Dog

Dermot Mulroney, Brenda Blethyn, James LeGros, Jake Gyllenhaal, Emily Mortimer, Catherine Keener, Clark Gregg, Aunjanue Ellis, Michael Nouri, Raven Goodwin

Nicole Holofcener

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Lovely & Amazing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lovely & Amazing (20 st)
lottes (Anmäl)   31/8 2015
Gillar man bra realistiska dialoger och trovärdiga människoporträtt etc är detta rätt film. Vill man ha fantasy, thrillers och hjältedåd är det helt fel. Själv älskar jag förutsägbarheten i Holofceners filmer. Hon iakttar livet omkring sig och skildrar det, inte klichéerna som man har sett till leda.
Kajanus (Anmäl)   30/7 2015
Holofceners dialoger är naturliga och realistiska. Hon låter sina karaktärer visa upp sina svagheter utan onödig forcering. Deras strävan efter att försöka få vardagen att bli bättre går inte alltid hand-i-hand med viljan. Lite som livet själv.
tandersten (Anmäl)   1/2 2014
Klart intressant, man behöver se såna här lite småudda filmer ibland.
answai (Anmäl)   19/2 2011
Positivt överraskad, om än ojämn (delvis riktigt bra, delvis medioker). Lite övertydlig, inte minst historien om den mörkhyade flickan, men som helhet ganska trevlig film.
Taandborste (Anmäl)   4/6 2010
Den här var varken lovely eller amazing..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lovely & Amazing