Lower City

Originaltitel: Cidade Baixa
Regissör:Sérgio Machado
Utgivningsår:2005

Om Lower City:

I hamnkvarteren bland brasilianska strippor och småtjuvar utspelar sig ett triangeldrama mellan barndomskamraterna Deco och Naldinho och den prostituerade Karinna som kommer in i deras liv.

Alice Braga, Lazaro Ramos, Wagner Moura, Harildo Deda, José Dumont

Sérgio Machado, Karim Ainouz

Drama

Brasilien
Med i listor: Stockholm XVI Competition
Diskussioner om Lower City  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lower City (7 st)
Gordyal (Anmäl)   24/8 2010
En historia som känns. Nästan en fyra. (9+/15)
Bozze80 (Anmäl)   22/10 2006
Snubblande nära mjukporr med handling. Mindre sex och mer handling och det hade kunnat bli rätt bra tror jag...
Raoul Duke (Anmäl)   7/9 2006
Mycket sex o lite hockey...
Taliah (Anmäl)   22/12 2005
Borjade bra, man fick ett intryck till att det byggdes upp en stamning som sen skulle leda till nat riktigt bra, em det fortsatte liksom i samma stil hela tiden och stampade bara i samma story utan att utvecklas till nagot. Shyssta sexscener men ganska meningslos film.
Dellamorte (Anmäl)   28/11 2005
Svag 3:a, håller med. Tämligen likt porrfilm lite för ofta. Dessutom, vad fan är dealen med att lämna sitt lyckliga familjeliv för att leva som gansa nöjd prostituerad? Sjuk story.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lower City