Lucas

Originaltitel: Lucas
Regissör:David Seltzer
Utgivningsår:1986

Om Lucas:

En ung nörd låter sig inte tryckas ner av mobbare och hoppas att bli accepterad på sin high school.

Titel: Airborne
Originaltitel: Flying
Regissör: Paul Lynch
År: 1986
Kampen

Corey Haim, Kerri Green, Charlie Sheen, Courtney Thorne-Smith, Winona Ryder, Tom Hodges, Ciro Poppiti, Guy Boyd, Jeremy Piven, Kevin Wixted, Emily Seltzer, Erika Leigh, Annie Ryan, Jason Alderman, Tom Mackie, Garrett M Brown, Gary Cole

David Seltzer

Drama, Komedi, Romantik

Med i listor: Amerikansk fotboll, Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om Lucas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lucas (34 st)
päronanton (Anmäl)   25/4 2018
En gullig film! Och så är det 80 talet! Love it! Det är också kul att det är Winona Ryder filmdebut! Hon är alltid bra och otroligt söt!
Djason (Anmäl)   28/1 2016
Mysig 80 talsrulle med bra skådisar.
AlbertSpica (Anmäl)   7/5 2015
Jävligt skön 80-talare med en del kända ansikten och musik som påminner om det instrumentala från "st elmos fire". Den får en 4:a trots att den är ganska klyschig och förutsägbar.
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet en bra film i mina ögon. Den är som sagt inte perfekt men de är de små stunderna emellanåt, Corey Haim som gör filmen susen. För när denna filmen funkar, funkar den ofantligt bra och lyckas verkligen. Nej ingen riktigt sportfilm men en sport spelar som sagt huvudingrediensen i slutet och det är alltid något. Jag är fortfarande glad att jag kolla den för nog fan är den bättre en en hel del sport filmer jag sett än så länge. Jag gillade också slutet väldigt mycket. Han vann inte över kärleken och fick inte sin drömtjej. Men han fick något ännu bättre än kärlek, skolans respekt!
Xenox (Anmäl)   29/7 2012
En ganska bra ungdomskomedi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lucas